Elektromobily sa už veľmi dlhú dobu pasujú s tromi problémami. Prvým je dojazd. Kapacita batérií jednoducho doteraz nebola dostačujúca na to, aby elektromobil bol schopný konkurovať bežným automobilom, ktoré bez problémov zvládnu na jedno tankovanie aj 800 kilometrov. Tým druhým je samotné "tankovanie." Elektromobilom aj v dnešnej dobe, keď už dojazd začína byť uspokojivý, trvá nabíjanie hodiny. Aj v tejto oblasti už nastal obrovský pokrok, a preto nový spôsob pohonu v žiadnom prípade nezavrhujeme. Ak sa ale aj podarí oba tieto problémy zredukovať, ešte stále ostáva vysoká cena takéhoto auta s alternatívnym pohonom.
Vyzerá to tak, že na prvé dva problémy sa podarilo nájsť riešenie. Známa japonská spoločnosť na začiatku mesiaca predstavila batériu, ktorá by mohla spôsobiť menšiu revolúciu v elektromobilite. Fungovať by mala na základe lítia a oxidov titánu a nióbu. Práve dva posledné prvky sú v týchto batériách novinkou. Zmenou, ktorá prinesie dvojnásobnú kapacitu anódy batérie. Aj keď tieto cudzie slová nemusia väčšine ľudí nič hovoriť, výsledky sú dychvyrážajúce. Podľa japonskej spoločnosti bude s novým akumulátorom možné prejsť po šesťminútovom nabíjaní až 300 kilometrov. Je to viac ako trojnásobný nárast v porovnaní s terajšími batériami.
Podľa riaditeľa výskumu spoločnosti, Dr. Osamu Horiho, bude spoločnosť naďalej pokračovať vo vývoji novej technológie SCiB (Super Charge ion Battery). Do roku 2019 ju plánuje presadiť do nových elektromobilov.