Analýza je založená na údajoch Google Trends zo 155 krajín. Toyota bola najhľadanejšia v 69 z nich. Znamená to nárast o 22 krajín oproti roku 2021. BMW, druhá najobľúbenejšia značka vo vyhľadávači Google, bola najpopulárnejšia na 36 trhoch. V rámci prieskumu obsadila Toyota prvé miesto až štyrikrát – v rokoch 2018, 2020, 2021 a 2022 a v roku 2019 bola druhá. V roku 2019 ju predbehlo BMW, keď bolo najvyhľadávanejšie v rekordných 118 krajinách.
Japonská automobilka je najväčším svetovým výrobcom a najčastejšie vyberanou značkou áut s priemerným predajom viac ako 10 miliónov vozidiel ročne. Spotrebitelia najčastejšie kupujú autá s jej logom v USA, Japonsku, Austrálii, Poľsku či Španielsku. V roku 2022 Toyota predala 2,1 milióna áut v USA, 1,86 milióna v Číne (+10,8 %) a viac ako 1 milión vozidiel na európskom trhu. Toyota sa minulý rok opäť stala najhodnotnejšou globálnou automobilovou značkou, čo potvrdzujú rebríčky spoločnosti Interbrand a portálu Brand Finance.
Vo väčšine európskych krajín dominoval vo vyhľadávaní Mercedes, ktorý skončil celkovo na treťom mieste. V Škandinávii podľa očakávania dominovalo Volvo. Väčší prepad po úspešných rokoch zaznamenala Tesla. V roku 2022 nebola najvyhľadávanejším vozidlom v žiadnej zo sledovaných krajín. Aspoň na treťom mieste sa umiestnila v Bhutáne, Francúzskej Guiane a v Togu. Nováčikom v rebríčku je Jeep, ktorý sa po prvýkrát stal najvyhľadávanejšou značkou aspoň v jednej krajine.
zdroj: comparethemarket.com.au