Keď sme pred pár mesiacmi testovali vodíkový model Mirai, ukázalo sa, že sa v ničom zásadnom neodlišuje od dnešných áut. Zrýchľuje, brzdí a aj v zákrutách je porovnateľný s priemerným autom súčasnosti. Horší dojem užívateľ nadobudne, keď zistí, že musí ísť vodík tankovať do Viedne a nadobúdacia cena v Nemecku sa pokojne vyšplhá aj výrazne nad 70-tisíc eur. V najbližších rokoch však môžeme podľa predstaviteľov Toyoty očakávať prudký pokles ceny a zároveň nárast predaja. Nové vodíkové vozidlo by sa malo cenou vyrovnať rovnakému vozidlu s hybridným pohonom. Zmeny môžeme očakávať už od roku 2020, kedy Toyota predstaví novú generáciu vodíkových áut.
„Dnešná produkcia modelu Mirai je limitovaná na 3000 vozidiel ročne, ale očakávame, že v roku 2025 bude toto číslo desaťkrát vyššie,“ nechal sa pre Autocar počuť Naomichi Hata, generálny manažér pre plánovanie nových obchodných činností. „Ako výsledok tohto nárastu očakávame, minimálne v Japonsku, že rovnaký typ auta bude stáť rovnakú cenu, či bude mať hybridný alebo vodíkový pohon,“ dodal Hata.
Dodajme, že viaceré významné automobilky vidia vo vodíkovom pohone budúcnosť, chýba im však podpora zo strany štátov. Nedostatočná infraštruktúra robí z vodíka v praxi nevyužiteľnú alternatívu. Do “boja“ za vodíkový pohon sa v rámci “Vodíkového kolégia“ zapojilo BMW, Daimler, Honda, Hyundai, Kawasaki, Toyota, ale aj spoločnosti ako Shell, Total, Air Liquide a ďalší.
Automobilky nemôžu ignorovať ani alternatívu elektromobilov, a tak súčasne vyvíjajú rôzne technológie, aby boli pripravené na čokoľvek, čo prinesie budúcnosť. Či už to bude vodík, alebo elektrická energia priamo zo siete, jednou z kľúčových podmienok je primeraná infraštruktúra.