Toyota chce zmeniť tradičný životný kolobeh vozidla. Dnes je najmä vo firmách bežný trojročný leasing, po ktorého skončení je auto predávané druhému majiteľovi. Toyota chce zvýšiť kvalitu predávaných jazdených vozidiel a natiahnuť životnosť vozidla aspoň na desať rokov, čo nie vždy býva pravidlom najmä v západnej Európe. Platí to najmä pre firemné vozidlá, ktorých nájazd môže byť po troch rokoch vysoký. V prípade elektromobilov to už môže znamenať aj výrazné zníženie kapacity batérie
Po skončení leasingu chce Toyota vozidlá modernizovať vo svojej fabrike v Británii a zvýšiť tak ich hodnotu. Druhý majiteľ by tak mal dostať auto, ktoré sa čo najviac približuje štandardom nového vozidla. Rovnaký proces chce japonský výrobca zopakovať aj po druhom majiteľovi a vozidlo predať aj tretíkrát.
Posledným krokom bude následná recyklácia vozidla na konci životného cyklu. Detaily celého procesu zatiaľ nepoznáme, ide však o zaujímavé riešenie ako predĺžiť životnosť vozidla pri zachovaní jeho kvality. Ako to bude asi vyzerať, naznačil rečníckymi otázkami Agustín Martín, prezident a výkonný riaditeľ Toyota GB.
"Ako ho zrecyklujeme? Ako opätovne použijeme rôzne časti, ktoré sú dôležité a možno ich použiť aj pre ďalší servis? Ako potom obnovíme batérie, znovu ich použijeme a zrecyklujeme? Ako použijeme časť materiálu na úplne nové vozidlo?" povedal Martín pre redakciu portálu Autocar.