Toyota Corolla je historicky celosvetovo najpredávanejšie auto. Nám sa dnes meno Corolla spája hlavne s úspornou hybridnou technikou. V teste ešte v roku 2019 sme dosahovali výborné spotreby so sedanom so slabším hybridom aj s kombi so silnejším hybridom.
Teraz prešla Corolla modernizáciou a Toyota sa primárne zamerala na vylepšenie hybridných jednotiek. Dizajnu sa venovala minimálne a obmedzila sa na úpravu hmlových svetiel, masky chladiča a nové disky.
Vo vnútri je nový väčší 10,5-palcový dotykový displej na ovládanie novšej verzie infotainmentu. Súčasťou štandardnej výbavy je aj 12,3-palcový digitálny prístrojový panel.
Výraznejšie zmeny ostávajú skryté pod povrchom. Obe hybridné jednotky majú teraz vyšší výkon. Menší hybrid s benzínovým štvorvalcom s objemom 1,8 l po novom ponúka o 13 kW vyšší výkon, celkovo 113 kW. To sa výrazne prejavilo na zrýchlení na 100 km/h, ktoré Corolla teraz zvládne o 1,7 s rýchlejšie (9,2 s). Napriek zlepšeniu dynamických vlastností by mali ostať emisie CO2 zachované.
V prípade silnejšieho hybridu so štvorvalcovým motorom 2,0 l vzrástol výkon na 144 kW (+ 12 kW). Rýchlosť 100 km/h dosiahne za 7,5 s, čo je zlepšenie o takmer pol sekundy. Konštruktérom sa zároveň podarilo dosiahnuť aspoň mierne zníženie emisií CO2 o 3 g/km.
Tabuľkové údaje, ktoré možno porovnávať so stopkami v ruke sú jedna vec, ale japonský výrobca sa sústredil aj na zlepšenie pocitu pri akcelerácii. Pred modernizáciou kládla Toyota dôraz na lineárne zrýchlenie. S príchodom modernizovanej verzie sa to má zmeniť.
Rekalibrácia hybridného systému má priniesť zrýchlenie, ktoré lepšie odzrkadľuje zámer vodiča a jeho spôsob použitia plynového pedála. Konštruktéri sa to snažili dosiahnuť znížením otáčok motora počas akcelerácie. Zároveň je vďaka tomu jazda počas zrýchlenia komfortnejšia a tichšia.
Ceny modernizovaného modelu sa dozvieme zrejme až začiatkom roka 2023 tesne pred spustením predaja v Európe.