Spoločnosť Toyota Motor Europe sa stala akcionárom francúzskeho start-upu Energy Observer Developments, ktorý dodáva bezemisné energetické systémy v priemyselnom meradle. Jedným z nich je prvé vodíkom poháňané plavidlo Energy Observer, schopné vyrábať si vodík priamo na palube z morskej vody.
Využíva pri tom obnoviteľné zdroje, ako sú slnko, vietor a voda. Toyota chce podporovať mladé firmy pri rozvoji vodíkových technológií. Spolupráca sa začala už pred štyrmi rokmi, keď projekt finančne podporila spoločnosť Toyota France.
„Naša spolupráca sa začala spoločným vývojom produktov a overovaním ich funkčnosti na plavidle Energy Observer. Vďaka kapitálovému vstupu Toyoty bude naša partnerská spolupráca ešte užšia. Ide o reálne uznanie práce, vykonanej našimi tímami a strategické urýchlenie našej firmy,“ uviedol Jérémie Lagarrigue, generálny riaditeľ spoločnosti Energy Observer Developments.
Energy Observer Developments a obchodné zoskupenie Toyota Motor Europe Fuel Cell Business začiatkom roka 2020 nasadilo technológie palivových článkov od Toyoty na plavidle Energy Observer v rámci plánovanej plavby cez Atlantický a Tichý oceán.
Týmto krokom Toyota vstúpila do novej obchodnej oblasti, kde figuruje ako dodávateľ a integrátor technológie palivových článkov. Obe firmy spolupracovali na vývoji ďalších vodíkových produktov, založených na modulárnom systéme palivových článkov.
Technológia REXH2 od Energy Observer Developments je riešením vodíkového pohonu námorných plavidiel, ktoré možno použiť na lodiach najrôznejšieho druhu úplne v súlade s ekologickými predpismi a ďalšími legislatívnymi požiadavkami. Ďalšou ukážkou bezemisného riešenia s využitím vodíkových technológií od Toyoty je stacionárny generátor energie GEH2.
„Vodíkové riešenia, vyvinuté konštruktérmi oboch firiem na základe technológie palivových článkov od Toyoty, budeme môcť nasadiť v priemyselnom meradle. Spoločne sa snažíme o dosiahnutie cieľa trvalo udržateľného rozvoja pri smerovaní k lepšej spoločnosti a lepšiemu svetu. Intenzívnejšia spolupráca pomôže pri ďalšom vývoji produktov, pri rýchlejšom znižovaní uhlíkových emisií a pri rozvoji vodíkovej spoločnosti,“ uviedol Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe.