Autosuv.sk

Ostatné

Toyota: Prvú batériu s pevným elektrolytom dostane hybrid

Prvé sériové autá s batériou s pevným elektrolytom budú hybridy a na cesty sa dostanú do troch rokov.
Toyota: Prvú batériu s pevným elektrolytom dostane hybrid Toyota - ilustračné foto

Informácie o batériách s pevným elektrolytom a značke Toyota sa objavujú pravidelne. Už v lete roku 2020 sme informovali o funkčnom prototype takejto batérie, ktorý Toyota dokázala nabiť na 100 % v priebehu 15 minút.

Dnes sa približujeme k sériovému využitiu tohto typu batérie. V rozhovore pre Autoline Network prezradil Gill Pratt, šéf Toyota Research Institute, že prvé komerčné využitie nového typu batérie môžeme očakávať v prvej polovici dekády. Ak pri ďalšom vývoji a testovaní nedôjde k zdržaniu, tak najneskôr o tri roky sa na cesty dostanú prvé sériové autá s batériou s pevným elektrolytom. Prekvapivo to však nebude elektromobil, ale hybrid.

Toyota - ilustračné foto

Dôvodov k takémuto kroku je viac. Jedným z nich je zatiaľ vyššia cena nových batérií, čo by výrazne predražilo ich použitie v elektromobile. Hybrid bude zároveň veľmi dobrou skúškou odolnosti batérie, keďže k jej vybitiu a nabitiu dochádza oveľa častejšie ako v prípade elektromobilov.

Batérie s pevným elektrolytom sa nabíjajú rýchlejšie, zvyšujú dojazd elektromobilov a majú vyššiu hustotu energie ako v súčasnosti používané lítium-iónové batérie. Pratt v tejto súvislosti upozornil najmä na problém infraštruktúry. Pri tankovaní auta so spaľovacím motorom mu v priebehu minút dokážeme dodať až 10 MW energie a dnes nemáme nabíjacie stanice, ktoré by niečo podobné dokázali.

"Potrebujeme tiež výrazné vylepšenie nabíjacích staníc a elektrickej siete", vysvetlil Pratt. Zároveň dodal, že v tomto potrebujú automobilky pomoc zo strany zákonodarcov. Celý rozhovor o batériách s pevným elektrolytom si môžete pozrieť vo videu nižšie. V druhej časti sa Gill Pratt venuje aj systémom autonómnej jazdy.

 

Tagy

Pokračovať v čítaní