O spaľovacom, takmer bezemisnom motore na vodík z dielne Toyoty sme informovovali už viackrát. Japonská automobilka sa s ním rozhodla absolvovať vytrvalostné 24-hodinové preteky. Nakoniec na okruhu Fuji Speedway absolvovala vodíková Toyota 358 kôl a celkovo 1 634 km. Zďaleka nešlo o bezproblémovú jazdu, keďže auto bolo na trati iba 11 hodín a 54 minút. Zvyšok strávilo opravami a kontrolami bezpečnosti v serivse, a až 4 hodiny trvalo tankovanie vodíka.
Vo finále tak model Corolla neprešiel ani polovicu kôl v porovnaní s víťaznou posádkou. Japonský tím nemal od začiatku v pláne bojovať o víťazstvo a sústredil sa na propagáciu nového pohonu a odhalenie chýb pri pretekárskom tempe. V porovnaní s konkurenciou museli už podľa plánu pred pretekmi často tankovať - v priemere každých 30 minút. Jedno tankovanie prebiehalo vždy v dvoch fázach a zabralo približne 7 minút.
Počas pretekov senzory zaznamenali aj slabučký únik vodíka v motorovom priestore. Po oprave jednej z rúrok vozidlo pokračovalo ďalej. Neskôr sa nevyhlo ani výmene vstrekovačov a ďalších častí. Napriek problémom hodnotí Toyota prvé ostré vystúpenie vodíkovej Corolly ako úspech.
"Vďaka novým zisteniam vieme, kde sa skrývajú problémy a tieto 24-hodinové preteky sa pre nás stali míľnikom. Rozhodli sme sa pre výzvu v podobe 24-hodinových pretekov, aby sme rozšírili cestu smerom k uhlíkovej neutralite. Verím, že toto sa nestalo vďaka reguláciam, alebo cieľom, ale vďaka úmyselnej vášni a krokom, ktoré utvoria budúcnosť" komentoval vystúpenie tímu prezident Toyoty, Akio Toyoda.