Rozdiel medzi americkou a európskou verziou plug in hybridnej Toyoty RAV4 ostal len v niektorých detailoch dizajnu. Technika ostáva rovnaká. V praxi to znamená, že z elektrickej siete nabíjateľný model sa spoľahne na atmosférický motor s objemom 2,5 l a dva elektromotory. Vynikať bude najmä celkovým výkonom 225 kW, čo sa prejaví aj na zrýchlení a stovku dosiahne v priebehu 6,2 s.
V elektrickom režime prejde na jedno nabitie 65 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 135 km/h. Predbežný údaj vychádza z meraní Toyoty v súlade s modernejším meracím cyklom WLTP. Americká verzia prejde podľa tamojších meraní 60 km.
Lítiovo-iónový akumulátor sa vďaka svojim kompaktným rozmerom dá kompletne umiestniť pod podlahu vozidla. Keďže len minimálne zasahuje do batožinového priestoru, kapacita priestoru dosahuje slušných 520 litrov. Vďaka nízkej polohe akumulátora má model RAV4 Plug-in Hybrid aj nízke ťažisko, čo zvyšuje jeho jazdný komfort a stabilitu pri riadení.
Toyota RAV4 plug in hybrid
Toyota stavila na klimatizáciu pomocou tepelného čerpadla, ktorú predstavila ako svetovú novinku v aktuálnom modeli Prius Plug-in Hybrid druhej generácie. Systém prispôsobila špeciálne pre nové SUV s teplovodným okruhom – rovnakým, aký sa použil v modeli RAV4 Hybrid. Navyše akumulátor je chladený chladivom z klimatizácie.Tento systém je omnoho efektívnejší než zahrievanie motora alebo elektrické vykurovacie zariadenia s vysokým výkonom, pretože na vyhriatie kabíny využíva teplo, pohltené zo vzduchu okolo vozidla.
Nový model RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedený na trh v priebehu druhého polroka 2020. Konkrétny dátum predaja bude stanovený v závislosti od príslušnej krajiny/trhu.