Japonský výrobca predstavil nezávisle na sebe hneď dve riešenia, ktoré umožňujú skladovať energiu a využívať ju podľa potreby, alebo ako záložný zdroj energie.
Prvým riešením je exteriérová batéria s kapacitou 8,7 kWh a s menovitým výkonom 5,5 kWh. Podľa Toyoty má byť bezpečným zdrojom energie v bežných situáciách, alebo v čase výpadku elektriny. Navyše ju možno prepojiť s fotovoltaickými panelmi. Toyota verí, že používanie tohto systému podporí využívanie solárnej energie, ktorá je obnoviteľnou energiou.
Systém navyše podporuje získavanie energie z hybridov, elektromobilov aj vodíkových áut behom výpadkov elektrickej energie. V budúcnosti plánuje Toyota systém doplniť o Wifi router, ktorý umožní spojenie s aplikáciou v telefóne.
Exteriérová batéria dokáže pracovať v teplotnom rozmedzi -20℃ to +45℃. Celý systém je kompletne vyvinutý a Toyota už dnes prijíma v Japonsku predobjednávky.
Vodíkové kazety
Druhé riešenie v podobe vodíkových kaziet je vo fáze vývoja a Toyota vykoná jeho skúšky na viacerých miestach vrátane inteligentného mesta budúcnosti Woven City. Japonský výrobca vidí vo vodíku sľubnú budúcnosť. Pri jeho využití totiž nevznikajú žiadne emisie a pri výrobe s použitím zelených energií sú tiež minimálne.
Vodíkové kazety sú vlastne malé prenosné vodíkové nádrže. Môžu byť rýchlo vymenené a doplnené. Slúžiť by mohli ako zdroj energie napríklad v odľahlých oblastiach bez napojenia na elektrickú sieť. Objem vodíkových kaziet možno podľa potreby meniť. Prvé prototypy majú hmotnosť 5 kg, sú valcovitého tvaru s výškou 400 mm a priemerom 180 mm. Toyota bude počas testov hľadať viacero možností ich využitia.