Ešte nedávno sme si pod názvom vodíkové auto predstavovali Toyotu Mirai, ktorá využíva vodík na výrobu elektrickej energie pre potreby elektromotora. Tento rok nám Toyota ukázala pretekársku Corollu na vodík. Tankuje ho rovnako ako Mirai, ale v tomto prípade vodík spaľuje v spaľovacom motore rovnako ako benzín. Upravený je pritom len palivový systém motora.
Výsledkom sú takmer nulové emisie CO2. Vodíková Toyota Corolla Sport sa v Japonsku zúčastňuje vytrvalostných pretekov s cieľom urýchliť vývoj tejto technológie.
"Japonský automobilový priemysel musí uspieť vo výrobe osobných áut. K dosiahnutiu cieľa musí výrobca participovať v automobilových pretekoch, aby otestoval výdrž a výkon vozidla a ukázal ich vrcholný výkon. So súťažou prichádza progres, rovnako aj nadšenie motoristických fanúšikov. Cieľom pretekania nie je len uspokojenie zvedavosti, ale skôr umožniť vývoj japonských osobných vozidiel," povedal v roku 1952 Kiichiro Toyoda, zakladateľ Founder of Toyota Motor Corporation. Tento citát sa hodí na dnešnú situáciu, a preto si ho Toyota pripomenula v tlačovej správe.
Rovnaký vodíkový trojvalec s objemom 1,6 l ako má pretekárska Corolla, dostal teraz aj GR Yaris. Ide o experimentálne vozidlo a cieľom japonskej automobilky je zrejme znovu upozorniť na vodík. Výhodou vodíkového motora v porovnaní s benzínovým je okrem takmer nulových emisií CO2 aj lepšia reakcia na plynový pedál, keďže vodík je spaľovaný rýchlejším tempom. Motor si aj naďalej zachováva svoj typický zvuk.
Technológiu vodíkového motora Toyota vyvíja od roku 2017, ale v tejto chvíli ešte nie je pripravená na sériovú výrobu. V roku 2023 by sa podľa plánov japonskej automobilky mal dostať do modelov Prius a Corolla. Toyota sa na ceste za "vodíkovou budúcnosťou" spojila aj s ďalšími veľkými japonskými výrobcami vrátane Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Subaru Corporation, Mazda Motor Corporation a Yamaha Motor Co. Informácie o novej japonskej vodíkovej koalícii nájdete v našom článku z polovice novembra.