Toyota prezradila svoje plány v elektromobilite na najbližšie roky. Tentokrát neukazovala nové elektromobily, ale zamerala sa na nové batérie. Už v roku 2026 plánuje štvorcové batérie s dôrazom na dojazd. Ten má aj s prispením lepšej aerodynamiky a nižšej hmotnosti nových modelov stúpnuť na 1 000 km.
Batérie s dlhým dojazdom označuje Toyota pracovne ako "výkonné". Okrem toho sa vo vývoji vydáva aj inou cestou, zameranou na cenu. Nízkonákladové bipolárne lítium-železo-fosfátové batérie chce začať využívať v sériových modeloch niekedy v rokoch 2026-2027.
Oproti batérii v súčasnom modeli bZ4X vzrastie dojazd vozidla o 20 % a súčasne chce Toyota znížiť cenu o 40 %. Touto batériou chcú Japonci priblížiť elektromobily masám a spopularizovať ich. Súčasne však pracujú aj na treťom type batérie, ktorý má byť kombináciou lacnej bipolárnej a drahej "výkonnej" batérie.
Pôjde o bipolárnu lítium-iónovú batériu s katódou z niklu. Praktické využitie tejto batérie je v pláne v rokoch 2027-2028. Oproti "výkonnej" batérii s dojazdom 1 000 km má priniesť nárast dojazdu o ďalších 10 % a zníženie nákladov rovnako o 10 %. K vyššiemu dojazdu si opäť Toyota pomôže aj ďalším vylepšením aerodynamiky a znížením hmotnosti.
To ešte nie je všetko. V rokoch 2027-2028 chce Toyota konečne do praxe uviesť batériu s pevným elektrolytom, ktorá je považovaná v mnohých smeroch za prelomovú, ale zatiaľ jej vývoj nik nedotiahol do cieľa pre komerčné využitie. V tomto prípade predpokladajú Japonci ešte o 20 % vyšší dojazd v porovnaní s "výkonnou" batériou, teda asi 1 200 km. Čas nabíjania z 10 na 80 % sa má skrátiť na 10 minút.
Batérie nie sú jediným smerom vývoja v Toyote. Za dôležitý pre budúcnosť považuje vedenie automobilky aj vodík. Hlavným cieľom je zníženie cien vodíka, ale aj palivových článkov, ktoré využívajú vodíkové vozidlá.