Autosuv.sk

Ostatné

Toyota získala certifikáciu pre výrobu batérií s pevným elektrolytom

V roku 2026 sa do áut dostanú nové štvorcové Performance Version batérie, ktoré umožnia dojazd 1 000 km. O rok až dva neskôr prídu na rad aj batérie s pevným elektrolytom a o 20 % väčším dojazdom.
Toyota získala certifikáciu pre výrobu batérií s pevným elektrolytom

Vývoj a výrobu budúcej generácie batérií certifikovalo Toyote Ministerstvo hospodárstva, obchodu a priemyslu Japonska. Strohá správa japonskej automobilky informuje o certifikácii výroby novej generácie "Performance Version" batérií a batérií s pevným elektrolytom.

Začiatok výroby a jej postupný nábeh je v oboch prípadoch plánovaný v roku 2026 s výrobnou kapacitou 9GWh za rok. Nové batérie s označením Performance Version sa podľa starších informácií, na ktoré sa Toyota vo svojej aktuálnej tlačovej správe odvoláva, dostanú do sériových vozidiel v roku 2026.

Performance Version

Japonci vyvíjali tieto štvorcové batérie s dôrazom na výkon, čo potvrdzuje aj ich označenie "Performance". Nová generácia elektromobilov má vďaka nim a ďalším vylepšeniam v oblastiach aerodynamiky a hmotnosti zaručiť dojazd na úrovni 1 000 km a nabitie z 10 na 80 % do 20 minút prípadne menej. V porovnaní so súčasnou batériou v elektromobile bZ4X očakáva Toyota aj zníženie nákladov o 20 %.

Batérie s pevným elektrolytom

O batériách s pevným elektrolytom sa hovorí už roky ako o prelomových, ale do sériových áut sa postupne dostanú (ak pôjde všetko podľa plánu) až v druhej polovici dekády. Jednou z prvých automobiliek, ktorá ich použije, bude pravdepodobne Toyota a malo by sa tak stať v horizonte rokov 2027 - 2028.

V porovnaní so štvorcovými Performance Version batériami má riešenie s pevným elektrolytom priniesť ešte o 20 % vyšší dojazd, teda okolo 1 200 km. Cieľom je aj ďalšie skrátenie času nabíjania z 10 na 80 % na 10 minút.

To sú údaje, ktoré sa týkajú prvej generácie batérie s pevným elektrolytom, ale Toyota sa pozerá aj ďalej do budúcnosti a vidí cestu, ako zvýšiť dojazd vozidla o 50 % v porovnaní s rovnakým vozidlom s Performance Version batériou.

V úvodnej fáze plánuje Toyota využiť batérie s pevným elektrolytom v hybridoch a urýchliť tak jej vývoj pre potreby elektromobilu.

Tagy

Pokračovať v čítaní