Vývoj a výrobu budúcej generácie batérií certifikovalo Toyote Ministerstvo hospodárstva, obchodu a priemyslu Japonska. Strohá správa japonskej automobilky informuje o certifikácii výroby novej generácie "Performance Version" batérií a batérií s pevným elektrolytom.
Začiatok výroby a jej postupný nábeh je v oboch prípadoch plánovaný v roku 2026 s výrobnou kapacitou 9GWh za rok. Nové batérie s označením Performance Version sa podľa starších informácií, na ktoré sa Toyota vo svojej aktuálnej tlačovej správe odvoláva, dostanú do sériových vozidiel v roku 2026.
Performance Version
Japonci vyvíjali tieto štvorcové batérie s dôrazom na výkon, čo potvrdzuje aj ich označenie "Performance". Nová generácia elektromobilov má vďaka nim a ďalším vylepšeniam v oblastiach aerodynamiky a hmotnosti zaručiť dojazd na úrovni 1 000 km a nabitie z 10 na 80 % do 20 minút prípadne menej. V porovnaní so súčasnou batériou v elektromobile bZ4X očakáva Toyota aj zníženie nákladov o 20 %.
Batérie s pevným elektrolytom
O batériách s pevným elektrolytom sa hovorí už roky ako o prelomových, ale do sériových áut sa postupne dostanú (ak pôjde všetko podľa plánu) až v druhej polovici dekády. Jednou z prvých automobiliek, ktorá ich použije, bude pravdepodobne Toyota a malo by sa tak stať v horizonte rokov 2027 - 2028.
V porovnaní so štvorcovými Performance Version batériami má riešenie s pevným elektrolytom priniesť ešte o 20 % vyšší dojazd, teda okolo 1 200 km. Cieľom je aj ďalšie skrátenie času nabíjania z 10 na 80 % na 10 minút.
To sú údaje, ktoré sa týkajú prvej generácie batérie s pevným elektrolytom, ale Toyota sa pozerá aj ďalej do budúcnosti a vidí cestu, ako zvýšiť dojazd vozidla o 50 % v porovnaní s rovnakým vozidlom s Performance Version batériou.
V úvodnej fáze plánuje Toyota využiť batérie s pevným elektrolytom v hybridoch a urýchliť tak jej vývoj pre potreby elektromobilu.