To, že kvalita nemusí stáť veľa, dokazuje Hyundai i20 s priemerným podielom závažných nedostatkov 3 %. To je rovnaké skóre, ako dosiahol nepomerne drahší Mercedes trieda C.
Zistenia vyplývajú z TÜV Reportu 2019, ktorý v Berlíne zverejnil zväz TÜV (VdTÜV). TÜV Report zohľadňuje výsledky 8,8 milióna technických kontrol vozidiel zo všetkých staníc TÜV v Nemecku od júla 2017 do júna 2018. Považuje sa za jeden z najdôležitejších nezávislých sprievodcov pre motoristov a kupujúcich ojazdených automobilov.
Aj malé autá sú kvalitné
„Po prvýkrát zvíťazilo rovnaké vozidlo vo všetkých vekových kategóriách. Porsche 911 s priemernou poruchou 2,5% u 3-ročných áut a len 11,7% po jedenástich rokoch,” hovorí Jürgen Wolz, vedúci prevádzky spoločnosti TÜV SÜD Auto Service GmbH.
Nemecké autá dominujú celým vekovým spektrom. V top 10 áut do troch rokov sa medzi ne na delenom siedmom mieste dostal len spomínaný Hyundai. Do kategórie áut vo veku do päť rokov sa už pomedzi Nemcov podarilo pretlačiť aj dvom japonským modelom – Mazde 2 a Honde CR-V – a jednému francúzskemu – Renault Capture. Z testov vyplýva, že do nemeckých áut sa oplatí investovať, aj ak si ich kupujete na dlhšie obdobie. Prípadne, ak uvažujete o kúpe ojazdeného auta. Aj pri starších vozidlách dominujú značky ako Porsche, Mercedes, Audi, VW. Z mimonemeckých sú to hlavne Toyota alebo Mazda.
Najmenej spoľahlivá je Dacia Logan
Medzi najmenej spoľahlivými modelmi skončila už tradične Dacia Logan s mierou poruchovosti 14,6 % pri trojročných vozidlách, nasleduje ju Renault Clio (13%) a Fiat Punto (12,1%). Na štvrtom mieste sa medzi autami do troch rokov umiestnila aj na Slovensku vyrábaná Kia Sportage s poruchovosťou na úrovni 11,7%.
Pri kúpe ojazdeného auta by ste určite nemali siahať po už spomínanej Dacii Logan, ktorá skončila medzi tromi najhoršími autami vo všetkých sledovaných vekových kategóriách, teda do troch, piatich, siedmich, deviatich a jedenástich rokov.