Nová Honda Civic je v súčasnosti v ponuke len s dvojicou benzínových turbomotorov. V budúcom roku rozšíri japonská automobilka ponuku motorizácií o naftový agregát 1,6 l i-DTEC. Honda ho pre potreby Civicu, ale aj vzhľadom na sprísňujúce sa emisné normy upravila. Došlo k zníženiu trenia vo valcoch vďaka piestom z chrómmolybdénovej ocele. K bloku valcov konštruktéri pridali ďalšie liate rebrá pre zvýšenie pevnosti a zníženie hluku a vibrácií motora.
Honda Civic 1,6 l i-DTEC
Zmien na motore sa udialo ešte viac, ale podstatné je, že všetky smerovali k zníženiu spotreby a emisií. A teraz nehovoríme o papierových údajoch. Motor Hondy bude jednou z prvých pohonných jednotiek testovaných podľa nového cyklu WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), ktorého výsledky by mali presnejšie zodpovedať realite.
Z tohto hľadiska sa zdajú zatiaľ neoficiálne interné údaje Hondy viac ako pozitívne. Spotreba 3,7 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 99g/km sú v reálnej premávke priam ukážkové. Optimizmus zatiaľ krotíme, keďže presnosť nového cyklu WLTP nám odhalia až nasledujúce mesiace. Upravený motor Hondy ponúkne výkon 88 kW a maximálny krútiaci moment 300 Nm (pri 2000 otáčkach). Z Civicu to nespraví šprintéra, ale na 100 km/h zrýchli za približne 10,4 s. Civic s upraveným naftovým motorom sa začne predávať od marca 2018.