Superšporty a traktory. Presne tieto dve úplne odlišné motorové vozidlá spadali do portfólia značky Lamborghini. Len si to predstavte. Vy ako kozmopolitný farmár oriete na svojom poli na talianskom superšportovom traktore a dopestované plodiny do mesta idete predávať na svojom superšportovom superšporte. Absurdné, však? Skutočnosť však je, že talianska automobilka skutočne v minulosti nevyrábala iba preslávené superšporty. Dokonca novučičký Urus, športové SUV značky, nie je prvým terénnejším vozidlom vyrobeným touto značkou. História siaha až do osemdesiatych rokov, kedy uzrelo svetlo sveta Lamborghini LM002. Obrovská mašina podobná Hummeru H1 s podobným zameraním.
Predstavte si nasledujúcu situáciu. Uchádzate sa o spoluprácu s armádou, ktorá má záujem nakúpiť autá. Postavíte teda supervýkonné, priestranné a odolné vozidlá. Postavíte prototyp Cheetah, neskôr model LM001. Oba vykazujú niekoľko problémov napríklad s ovládateľnosťou, ale aj inými funkciami. Keď konečne prídete s modelom LM002 perfektným v každom ohľade, vládny vojenský projekt sa z neznámych dôvodov ukončí. Tak to bolo aj v prípade LM002. Výnimočné auto vyvinuté pre armádu a ňou aj odvrhnuté. Napriek tomu si našlo svojich záujemcov, a to medzi bohatou vrstvou.
Je veľmi pravdepodobné, že ak niekedy uvidíte na cestách alebo vo filmoch staršie vozidlo podobné Hummeru, no nie je to Hummer, bude to práve LM002. Do tohto offroadového Lamborghini vložila automobilka atmosférický dvanásťvalec V12 Quattrovalvole s objemom 5,2 litra. Presne ten istý motor poháňal aj slávny Countach. S výkonom 336 kW Countach vystrelil z miesta v okamihu, pri oveľa ťažšom offroade už čísla neboli superšportové, no stále ohromujúce. Auto akcelerovalo na 100 km/h za 7,7 sekundy a jeho maximálka, ak sa ňou niekto odvážil ísť, mohla byť až 209 km/h. Fascinujúci však nie je len motor, ale aj nádrž auta. Tá mala objem až 290 litrov! To už je číslo bližšie k nádrži v autobuse ako tej v aute. Nechceme si ani predstaviť, akú mal LM002 spotrebu.
Počas produkcie auta, ktorá skončila v roku 1990, sa vyrobilo iba 300 kusov. Znamená to, že auto má nielen funkčnú, ale aj zberateľskú hodnotu. Nemôžeme povedať, že ovplyvnilo generácie, no určite fascinuje dodnes.