V Amerike nekúpite vozidlo, vyrobené po 1. máji bez cúvacej kamery. Tá sa stala súčasťou základnej výbavy vozidiel, informoval portál Car and Driver. Úsilie o zavedenie kamier, zobrazujúcich priestor za vozidlom, pritom siaha ešte do času, keď bol v Bielom dome George Bush. Za pretlačením cúvacej kamery do základnej výbavy stojí aj lobing skupiny Advocates for Highway & Auto Safety, ktorá okrem iných združuje poisťovne. Práve poisťovniam ušetrí cúvacia kamera množstvo nákladov na pokrytie škodových udalostí, ktoré sa stanú pri cúvaní.
Kamerou vzadu však ich snaha nekončí. Najnovšie presadzujú zavedenie automatického núdzového brzdenia (AEB), monitorovanie slepého uhla a varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu do základnej výbavy. Podľa štatistík Insurance Institute for Highway Safety dokáže automatické brzdenie pri cúvaní znížiť počet nehôd tohto typu o 62 %, AEB zas znižuje počet predných nárazov o 50 %, monitorovanie slepého uhla znižuje počet nehôd pri zmene jazdného pruhu o 14 % a varovanie pred opustením jazdného pruhu znižuje nehody jedného vozidla zozadu a spredu o 11 %. Iniciatíva Advocates for Highway & Auto Safety v konečnom dôsledku zásadne nemení automobilový priemysel, len urýchľuje nasadzovanie drahých bezpečnostných prvkov aj do lacnejších vozidiel. Napríklad AEB sa stáva súčasťou výbav aj veľkej časti lacnejších (nie luxusných) áut. Nový Seat Arona ponúka v nadštandardnej výbavy aj automatické brzdenie pri cúvaní, aby sa situácia nezvrtla tak, ako napríklad v tomto videu.
Na pomýlenie brzdy s plynom mysleli v Mitsubishi, ktoré po splnení konkrétnych podmienok zasiahne a nedovolí autu prudko zrýchliť. Ako tento systém funguje v praxi, ukazuje Rasťo Chvála v jednom zo svojich videí (v čase od cca 10:00).