Ak si pozriete klip, ktorý sa anglickým regulačným úradom pre reklamu nepáčil, pravdepodobne budete krútiť hlavou. Uvidíte totiž zostrih absolútne bežných scén, ktoré bežného diváka nemôžu ničím vyrušovať. Napriek tomu sa očividne našiel minimálne jeden divák, ktorý podal námietku. Tou sa museli príslušné úrady zaoberať. Dôvod, pre ktorý Advertising Standards Authority (ASA) prikázala stiahnuť reklamu z vysielania, je skutočne pritiahnutý za vlasy. Podľa jej záverov reklama vzbudzuje dojem, že automobily idú nebezpečne rýchlo.
Ak ste si po tomto výroku prehrali reklamu ešte raz a prekvapene civiete do obrazovky a snažíte sa pochopiť, či to je vami, alebo sa vo videu skutočne nič zlé nedeje, sme na tom rovnako. ASA sa pravdepodobne nepáčila kombinácia dynamických záberov a hudobného podmazu od kapely Blur, ktorý dodáva celému spotu agresívny podtón. Lietajúce blato, sneh a mokrá vozovka tak v spojení s hudbou môžu privodiť dojem, že nebezpečná a rýchla jazda môže byť pozitívne vzrušujúca. Tým by nabádala k podobnému konaniu aj vodičov.
Logické, no napriek tomu absurdné. Mníchovská automobilka sa niekoľkokrát voči rozhodnutiu odvolala. Argumentovala napríklad tým, že sa scény odohrávajú na uzavretých cestách, automobily neboli vystavené príliš veľkej strate trakcie a všetky jazdy boli absolvované profesionálmi. Ani jeden argument neuspel.
Darmo. V reklame sa neobjavil ani jeden šmyk, ani jeden drift, ani jedna podľa nášho názoru nebezpečná situácia. Očividne však občas musí vášeň ustúpiť byrokratickej mašinérií, ktorá v televízií onedhlo začne zakazovať aj reklamy na žuvačky. Veď čo ak ich vdýchneme?