Nové Porsche Cayenne prináša veľké zmeny. Už na prvý pohľad má redizajnovaná predná maska väčšie prieduchy a nové LED svetlá. Technológia PDLS Plus (Porsche Dynamic Light System- pozri video) je to najlepšie, čo nám Stuttgartská automobilka ponúka a nachádza sa aj v Porsche Cayenne. Prerobená je aj zadná časť auta, kde nájdeme dlhé koncové svetlá, ktoré vyzerajú, akoby tvorili jeden kus. Spolu s nápisom PORSCHE vedeným priamo cez ne odkazujú na novú generáciu dizajnu viditeľnú aj na Panamere Sport Turismo.
Nezmenený rázvor kolies a spomínaná dlhšia karoséria stoja aj za zväčšením batožinového priestoru, ktorý je až o 100 litrov väčší v porovnaní s predošlou verziou. Hodnota 770 litrov je konečne porovnateľná s objemom koncernového súrodenca, Audi Q7.
Ak náhodou pri sebe nemáte pravítko, predĺženie karosérie o 63 milimetrov a zníženie o takmer jeden centimeter si nevšimnete. Viditeľné sú ale zmeny v interiéri. Zábavný systém je vybavený dotykovým displejom veľkosti 12,3 palca, a tým zaberá väčšinu stredovej plochy. Ďalší displej sa nachádza na stredovom tuneli, kde zobrazuje kategóriu, ktorú máte otovrenú na hlavnej obrazovke. Medzi kategóriami sa pohybujete tlačidlom alebo dotykom s haptickou odozvou podobne ako pri novom iPhone. Vďaka systému PCM Plus (Porsche Communication Management) ste stále v spojení so svetom. Ten poznáme už z najnovšej Panamery a obsahuje množstvo funkcií. Okrem informácií o doprave v reálnom čase môžete k novému Porsche pristupovať aj v čase, keď ho nepoužívate. Môžete si napríklad naprogramovať predhriatie motora tak, aby bol motor v prevádzkovej teplote už v momente, keď do auta nastupujete,
Pred vodičom sa nachádzajú okrem klasického tachometra v strede aj dva plne programovateľné sedempalcové displeje vo Full HD rozlíšení, ktoré sú schopné zobraziť takmer čokoľvek.
Inšpirované modelmi Panamera a 911, aj nový Cayenne bude postavený za použitia nových odľahčených materiálov vo forme kombinácie zliatiny a oceli s hliníkovým exteriérom. Vďaka ľahším materiálom a batérií novej generácie sa podarilo znížiť celkovú hmotnosť vozidla až o 60 kg.
Pri spustení predaja bude nemecká automobilka ponúkať dve verzie automobilu. Bežné Cayenne bude poháňané trojlitrovým turbom dopovaným šesťvalcom s výkonom 250 kW a Cayenne S bude mať výkon 324 kW, biturbo a objem 2.9 litra. Vďaka tomu budú dosahovať maximálne rýchlosti 245 a 265 km/h. Najrýchlejší z modelov, Caynne S vo výbave Sport Plus, dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 4,6 sekundy.