Virtuálna realita nie je len o hrách. Automobilkám napomáha pri navrhovaní nových modelov. Celý proces návrhu auta to urýchľuje a zlacňuje. Aj preto automobilky potrebujú vývojárov v oblasti virtuálnej reality. Jedným z nich je 26-ročný David Kuri, ktorý v minulosti pracoval pre medzinárodnú spoločnosť, programujúcu počítačové hry. Dnes je súčasťou koncernu Volkswagen, konkrétne oddelenia Virtual Engineering Lab.
V rámci svojej práce nehrá počítačové hry, ale stavia virtuálne auta. Keďže virtuálne auto nepotrebuje mať podrobne navrhnuté mechanické časti, jeho práca sa týka výhradne dizajnu. Kuri energickými pohybmi ruky v priestore kreslí nové auto, ktoré nebude nikdy postavené. David Kuri totiž nie je dizajnér. Cieľom jeho práce je vytvoriť softvér. S pomocou tohto softvéru môžu dizajnéri vytvoriť virtuálne autá, navrhnuté do posledného detailu. "Až doteraz museli byť návrhy prototypov pre nové modely skutočne postavené. To stálo čas a peniaze. Takisto fyzické prototypy vždy znázorňujú špecifickú fázu v procese rozhodovania, ktorá je veľmi rýchlo minulosťou", vysvetlil David Kuri prínos virtuálnej reality pri navrhovaní dizajnu áut.
Spolu s 30-timi ďalšími kolegami pracuje na vývoji softvéru a nástrojov, ktoré dizajnéri využijú pri vytváraní nových modelov v rámci virtuálnej reality. Výhody virtuálnej reality tu však nekončia, pretože navrhnuté virtuálne autá môžu rovno prejsť sériou virtuálnych testov v rôznych prostrediach od rýchlej jazdy po nemeckej diaľnici až po jazdu v prudkých zákrutách kopcov na juhu Talianska. Takéto virtuálne testy prinášajú reálne zlepšenia v oblasti aerodynamiky a na základe takýchto dát môžu byť veľmi rýchlo upravované. V nasledujúcom videu David Kuri ukazuje napríklad aj prínos virtuálnej reality v oblasti ergonómie interiéru. Na základe virtuálnej prehliadky vnútorného priestoru vie zistiť, ako veľmi sa musí v aute načiahnuť, aby dosiahol na dotykový displej, alebo do skrinky spolujazdca.