Nabíjacie body postupne pribúdajú po celej Európe, ale nie dostatočným tempom vzhľadom na očakávaný rýchly prechod na elektromobilitu. Napríklad nemecká vláda si dala za cieľ vybudovanie aspoň milióna nabíjacích bodov v krajine do roku 2030. V minulom roku pribudlo v Nemecku 21 000 nabíjacích bodov a celkovo ich je 80 000. Iba 13 000 z nich tvoria rýchlonabíjačky.
Problém pri výstavbe rýchlonabíjacích bodov predstavuje infraštruktúra. Pre výstavbu sú potrebné špeciálne transformátory, na ktorých dodanie sa dnes dlho čaká. Rozliční operátori majú navyše odlišné požiadavky na transformátory.
S riešením prichádza Shell v spolupráci s Volkswagenom. Nabíjacie stanice s technológiou Elli Flexpole umožňujú rýchlonabíjanie a pritom ich možno pripojiť na nízkonapäťovú sieť. Súčasťou nabíjacej stanice je totiž integrovaná batéria.
Flexpole stanice umožnia nabíjanie s výkonom 150 kW. Prvú stanicu Flexpole uviedli spoločnosti do prevádzky 4. mája 2023 v nemeckom meste Göttingen. Podobné stanice majú začať "vyrastať" na ďalších miestach v Nemecku a Európe.
Volkswagen vo svojej správe neuviedol kapacitu batérie nabíjacej stanice. Nepoznáme ani počet nabíjacích cyklov, ktoré zvládne nabíjačka za deň. Podobné riešenie, ale s vyšším výkonom a vysokou kapacitou batérie až 2,45 MWh prinieslo v Audi. Prvé takéto nabíjacie centrum otvorilo koncom roka 2021.