História Volkswagenu Golf GTI sa začala písať v roku 1976. Vtedy športovo ladenému autu stačil výkon na úrovni 110 k. Dnes dostaneme podobné číslo aj z malého prepĺňaného trojvalca. Volkswagen pôvodne plánoval vyrobiť len 5 000 kusov GTI. Nakoniec ich do dnešného dňa predal 2,2 milióna, čo z neho robí jedno z najúspešnejších kompaktných športových áut.
Teraz prichádza nemecký výrobca s ďalšou verziou s označením GTI TCR. Ako názov vypovedá, vozidlo vychádza z pretekárskeho špeciálu, ktorý účinkuje v seriáli TCT. Ak si myslíte, že ide len o slabý odvar a zneužitie pretekárskeho mena na marketingové účely, tak sa mýlite. Platí to minimálne, keď sa pozrieme na výkon Golfu GTI TCR. S motorom, naladeným na výkon 213 kW, zaostáva za pretekárskym vozidlom o 62 kW, čo nie je až tak veľa, hlavne ak máme brať do úvahy aj vyššie nároky na výdrž motora v cestnom aute. Navyše na vrchole medzi sériovými Golfami musela ostať verzia R s výkonom 228 kW.
Maximálny výkon je dostupný v rozmedzí 5 000 až 6 800 otáčok. Na maximálny krútiaci moment 370 Nm sa šofér môže spoľahnúť od 1 600 do 4 300 otáčok. Motor, poháňajúci predné kolesá, spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť 250 km/h sa dá za príplatok po odstránení obmedzovača zdvihnúť na 264 km/h, čo robí z tohto auta najrýchlejší Golf GTI v histórii. Volkswagen novinku oficiálne odhalí na tradičnom zraze fanúšikov GTI vo Wörthersee v stredu 9. mája.