Volkswagen predstavil nový koncept ID. Aero, ktorý sa môže pochváliť koeficientom odporu vzduchu 0,23, čo ho radí medzi elektromobily Volkswagen s najnižším odporom vzduchu. Koncept je dlhší ako súčasná generácia modelu Passat a má poriadne natiahnutý rázvor náprav na až takmer 3 metre.
Dlhý rázvor zlepší pohodlie posádky a pomohol dizajnérom poskytnúť jej viac vnútorného priestoru aj napriek aerodynamickému tvaru karosérie. Vzhľad konceptu sa od budúceho sériového modelu líši minimálne. Masovo vyrábaného nástupcu spoznáme budúci rok a s jeho výrobou sa začne na dvoch miestach v Číne. Ešte v roku 2023 však začne schádzať aj z liniek v nemeckom meste Emden a dostane sa aj na európsky trh.
Okrem vonkajšieho vzhľadu Volkswagen prezradil aj údaje o batérii a dojazde. Využiteľná kapacita batérie 77 kWh umožní aerodynamickému modelu prejsť na jedno nabitie 620 km (ide o predbežný údaj WLTP, ktorý sa musí oficiálne potvrdiť v rámci homologizácie).
V budúcnosti očakávame aj rozšírenie ponuky o ďalšie batérie s rôznou kapacitou. O pohonnej jednotke nemecký výrobca zatiaľ nič oficiálne neprezradil, ale vzhľadom na použitie platformy MEB a príbuznosť s ďalšími ID. modelmi by bolo prekvapením, keby na trh neprišla jednomotorová verzia s pohonom zadnej nápravy a dvojmotorový model s pohonom všetkých kolies.