Autosuv.sk

Ostatné

Volkswagen ID. Buzz sa udrží aj v pruhu bez stredovej čiary

Nové asistenčné systémy udržia auto v pruhu aj na vidieckych cestách bez stredovej čiary.
Volkswagen ID. Buzz sa udrží aj v pruhu bez stredovej čiary

Volkswagen posúva schopnosti svojich asistenčných systémov na novú úroveň. Pokrok mu umožnili zdieľané dáta medzi vozidlami. Systém Travel Assist teraz nielen udržuje odstup od vozidla vpredu a udržuje šoférom nastavenú rýchlosť, ale umožňuje napríklad aj zmenu jazdného pruhu na diaľnici a predbehnutie vozidla, keď ho šofér vyzve zapnutím smerovky.

Asistovaná zmena jazdného pruhu funguje nad rýchlosťou 90 km/h. Situáciu vyhodnocujú senzory a šofér môže kedykoľvek zasiahnuť a prevziať kontrolu nad manévrom.

foto

Udržanie v pruhu bez čiar

Travel Assist sa po novom prispôsobuje jazdnému štýlu šoféra. Vozidlo tak nemusí udržiavať v strede jazdného pruhu, ale aj viac vpravo, či vľavo podľa zvyku šoféra. Ak sú dostupné anonymizované dáta od niekoľko stotisíc vozidiel koncernu Volkswagen, tak sa schopnosti Travel Assistu zlepšujú.

Vozidlo dokáže udržať v jazdnom pruhu vďaka zdieľaným informáciám od ostatných vozidiel aj vtedy, keď dokáže pomocou senzorov identifikovať len jednu čiaru v pruhu. Dokonca zvládne jazdu aj na vidieckych cestách bez stredovej čiary.

Parkovací asistent s pamäťou

Nový parkovací asistent má pamäť a možno ho naučiť až päť parkovacích manévrov. V garáži, na vašom vyhradenom parkovacom mieste alebo na dvore pred domom tak VW ID. Buzz zaparkuje po naučení manévru samostatne. Podmienkou fungovania automatického parkovania je rýchlosť do 40 km/h a prejdenie vzdialenosti maximálne 50 m.

Parkovací asistent zvláda aj parkovanie mimo naučených miest. Pri rýchlosti do 40 km/h dokáže identifikovať vhodné miesto na paralelné parkovanie a pri rýchlosti do 20 km/h ostatné parkovacie miesta.

Tagy

Pokračovať v čítaní