Autosuv.sk

Ostatné

Volkswagen novou technológiou zlacní výrobu batérií

Nový výrobný proces chce zaviesť Volkswagen do praxe od roku 2026/2027.
Volkswagen novou technológiou zlacní výrobu batérií

Nemecký výrobca odhaduje zníženie nákladov na výrobu batérií o milióny eur vďaka svojej novej technológii. S riešením prišla dcérska spoločnosť Volskwagenu, PowerCo SE, ktorá sa chystá nový výrobný proces zaviesť vo fabrikách v Severnej Amerike a Európe.

Stredobodom každej batérie sú elektródy - anóda a katóda. Práve elektródy definujú energetickú hustotu a výkon batérie. V súčasnosti sa prí výrobe elektród zmixujú materiály pre výrobu batérie s aditívami a kvapalnými rozpúšťadlami na kašu. Následne sa nanesie tenká vrstva vzniknutej kaše na hliníkovú alebo medenú fóliu, potom sa to suší a kalandruje (prechod fólie pomedzi valce viď. foto nižšie).

Po novom sa dva kroky zo štyroch vynechajú. Namiesto mokrej kaše sa kalandrovaním priamo na fóliu nanesie mimoriadne jemným a rovnomerným spôsobom ako vlas tenká vrstva suchého prášku. To zaručuje vynikajúcu priestorovú energetickú hustotu, dlhú životnosť a zároveň zlepšuje schopnosť rýchleho nabíjania batérie.

Nová výrobná technológia znižuje nároky na veľkosť výrobnej fabriky. Pri Gigafactory s kapacitou 20 GWh možno ušetriť 7 000 m2 miesta a výrobná hala môže byť o 100 m kratšia. Vynechanie kroku sušenia vo výrobnom procese pomôže ušetriť energiu, ktorú za rok spotrebuje 40 000 domácností. So zavedením nového výrobného procesu počíta Volkswagen od roku 2026/2027.

Tagy

Pokračovať v čítaní