O novinkách značky Volkswagen pre rok 2019 sme informovali len pred pár dňami. Jednou z nich je aj modernizovaný Passat. Okrem iného sme predpovedali, že plug-in hybridná verzia dostane batériu s vyššou kapacitou. To sa aj vyplnilo. Namiesto doterajších 9,9 kWh sa môže elektromotor spoľahnúť na batériu s kapacitou 13,0 kWh. Dojazd na elektriku sa tak zvýši na 55 km podľa WLTP a až 70 km podľa staršieho cyklu NEDC.
Hybrid v sebe spája benzínový motor 1,4 TSI a elektromotor, ktoré spolu produkujú systémový výkon 160 kW. Novinkou medzi motormi je nový turbodiesel 2,0 TDI Evo s výkonom 110 kW. Motor s takýmito parametrami už Volkswagen ponúka dlho, rozdielom sú v tomto prípade emisie CO2 znížené o 10 g/km. Okrem toho v ponuke ostávajú naftové agregáty 1,6 TDI (88 kW) a 2,0 TDI (dve verzie 140 kW a 176 kW). Ponuku benzínových jednotiek tvoria štvorvalce 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (dve verzie so 140 kW a 200 kW).
Volkswagen Passat 2019 (22 obrázkov v galérii)
Novinkou je systém IQ-Drive. Ide o asistenčný systém, umožňujúci čiastočne automatizovanú jazdu. Šofér musí mať v tomto prípade ruky na volante a je zodpovedný za spôsob jazdy. Výhodou systému oproti konkurencii je široký rozsah rýchlostí, v ktorých funguje od 0 do 210 km/h. Passat ako prvý model značky dostane kapacitný volant, takže registruje dotyk vodiča. Doteraz Passat vyhodnocoval, či má vodič ruky na volante len na základe jeho zásahov do riadenia. Pri náhlom vyhýbacom manévri šoférovi pomôže „Emergency Steering Assist“, ktorý zásahom prostredníctvom bŕzd zvyšuje stabilitu auta počas manévru. Noc rozjasní modernizovaný Passat adaptívnymi reflektormi IQ.Light, ktoré boli doteraz vyhradené len pre Touareg.
Passat si po novom lepšie rozumie s modernými technológiami. Vylepšenia sa dotkli pripojenia telefónov, streamingu hudby a vozidlo môže byť permanentne online. Na jeho odomknutie a naštartovanie možno použiť aj smartfón.