Autosuv.sk

Ostatné

Volkswagen Polo prežije dlhšie, cenu môže zdvihnúť bezpečnostná výbava

Emisná norma Euro 7 je jemnejšia a mnohé malé autá tak budú žiť dlhšie. Cenu im môžu zdvihnúť nové povinné prvky.
Volkswagen Polo prežije dlhšie, cenu môže zdvihnúť bezpečnostná výbava

Ako "kameň úrazu" pre automobilky sa dlho javila emisná norma Euro 7. Predstavovala hrozbu najmä pre malé lacné autá so spaľovacím motorom. Podľa pôvodných návrhov by výrobcovia pre jej splnenie museli použiť ďalšie filtre a katalyzátory.

Výsledkom by bolo predraženie vozidla o tisíce eur, najčastejšie sa spomínali sumy od 3 000 do 6 000 eur. S cenou malého vozidla by takáto prirážka poriadne zamávala a stalo by sa ťažko predajným. Automobilky preto plánovali koniec výroby pre viaceré modely. Emisná norma Euro 7 sa nakoniec do praxe dostala v oveľa jemnejšej forme a výrobcovia reagujú predlžovaním životnosti vozidiel.

Viacero vozidiel sa tak dočkalo modernizácie, aby dokázali kráčať s dobou. Príkladom sú modely značky Seat, konkrétne Arona, Ibiza a Leon. Ďalšími vozidlami, ktoré budú "žiť" dlhšie, sú Škoda Fabia a Mercedes Triedy A. Pridá sa k ním aj Volkswagen Polo a ostane tu do konca desaťročia. Emisná norma Euro 7 totiž podľa šéfa Volkswagenu, Thomasa Schäfera, "nie je také šialené, ako sa pôvodne predpokladalo" a Polo bude žiť ďalej.

Problémom pre menšie a lacnejšie vozidlá sa momentálne stáva bezpečnostná výbava. Povinnosťou sa stávajú niektoré asistenčné systémy a to vyžaduje použitie senzorov, kamier a ďalších prvkov.

"EU7 bola urobená rozumným spôsobom, zvyšuje náklady na vozidlo, ale nie príliš šialene. To, čo nesmierne zvyšuje náklady, je General Safety Regulation 2, (ktorá nariaďuje) interiérové ​​kamery a pár vecí, ktoré musíte pridať na platformu. To je skutočná komplikácia, ale teraz sme to urobili naprieč značkami a myslím si, že to zvládneme," vysvetlil situáciu Thomas Schäfer pre britský Autocar.

Práve nový predpis General Safety Regulation 2 hovorí o viacerých povinných asistentoch. Povinné je napríklad varovanie pred opustením jazdného pruhu, sledovanie únavy vodiča či predpríprava na alkoholový imobilizér. Celkový počet požiadaviek je približne sto.

Tagy

Pokračovať v čítaní