Golf urobil najväčší progres v oblasti technológií od jeho prvého uvedenia na trh. V takomto zmysle sa vyjadril najvyšší šéf Volkswagenu, Herbert Diess. Technológií má nový Golf naozaj veľa a ešte sa im budeme podrobnejšie venovať v neskorších článkoch, prípadne testoch. Za zmienku stojí neustále spojenie Golfu so svetom prostredníctvom internetu. Vďaka tomu bude môcť využívať služby We Connect a We Connect Plus. Okrem iného bude komunikovať aj s okolitými vozidlami a infraštruktúrou do vzdialenosti 800 m. Na displeji sa mu tak včas zjavia upozornenia na nehody, ale aj informácie z inteligentných semaforov.
Novinkou pre Golf budú nové benzínové motory s označením eTSI s výkonom 81 kW, 96 kW a 110 kW. Za označením eTSI sa skrývajú benzínové jednotky, spojené prostredníctvom remeňa so štartér generátorom. Toto mild hybridné riešenie má znížiť spotrebu o 10 %. Na výber budú aj dve z elektrickej siete nabíjateľné hybridné jednotky s výkonom 150 resp. 180 kW. Obe sa spoľahnú na 13 kWh li-ion batériu a v elektrickom režime umožnia prejsť trasu dlhú približne 60 km. Základ ponuky budú tvoriť dva benzínové štvorvalce s výkonom 66 a 81 kW a dva naftové štvorvalce s výkonom 85 a 110 kW. Doplní ich ešte motor na zemný plyn s označením TGI a s výkonom 96 kW.
Zvonku Golf ničím veľmi neprekvapil a zachoval si svoje tradičné tvary. Opäť tu máme z pohľadu dizajnu iba evolúciu, ale iné sme ani v prípade jedného z najúspešnejších áut v histórii nemohli čakať. Nová generácia Golfu je rozpoznateľná vďaka viacerým prvkom. Okrem nového znaku VW sa odlišuje napríklad novou prednou maskou, ktorá je viditeľne menšia.
Výraznejšou obmenou prešla palubná doska. Naľavo od digitálneho prístrojového panelu je skupina tlačidiel na ovládanie svetiel, hmloviek a vyhrievanie okna. Z pravej strany prístrojový panel plynule prechádza do dotykového displeja. Odlišne vyzerá aj stredový tunel, na ktorom je len niekoľko najnutnejších tlačidiel a nová páka na ovládanie automatickej prevodovky. S predajom nového Golfu sa začne ešte v decembri tohto roka.