Koniec ikony nastal minulý rok. Na Silvestra však prišlo video, ktoré milovníkom automobilizmu vrazilo slzy do očí. S asi najvýznamnejším autom všetkých dôb sa Volkswagen rozlúčil po svojom, s piesňou Let It Be.
Ubehlo približne desať dní od konca roku 2019, kedy svoje putovanie ukončila aj ikona automobilizmu. Volkswagen Beetle sa vyrábal od roku 1938, a tak sa zaradil medzi najdlhšie vyrábané autá sveta. Po viac ako polstoročí produkcie a desiatkach miliónov vyrobených kusov zišiel v lete 2019 z výrobnej linky posledný kus. Auto, ktoré mnohých sprevádzalo celým životom, poslal Volkswagen do "neba" v krátkom rozlúčkovom videu, ktoré uverejnil presne na Silvestra. Video nesie názov Posledná Míľa.
Iste, koniec Chrobáka už je informácia stará niekoľko mesiacov. No nielen automobilka, ale aj automobiloví nadšenci stále žijú týmto autom. Auto sa stalo ikonou hlavne vďaka svojmu poslaniu. Išlo o prvý model, ktorý mal byť vyrobený skutočne pre ľudí. Pre bežný ľud. V medzivojnovom Nemecku ho na Hitlerov pokyn navrhol Ferdinand Porsche pod názvom KdF Wagen.
Auto, ktoré preberalo niekoľko aerodynamických princípov z popredných modelov Tatra, sa nakoniec podarilo aj vďaka dotáciám stlačiť na takú cenu, že si ho mohol v medzivojnovom Nemecku dopriať ktokoľvek. Vzhľadom na vypuknutie vojny a preorientovanie výroby továrne Volkswagenwerke na pechotné vozidlá sa skutočný úspech modelu prejavil až po druhej svetovej vojne.
Miláčik mnohých a ikona, po ktorej v showroomoch pokukovalo nejedno ženské a mužské oko, sa vďaka svojej jedinečnosti dostala aj na strieborné plátno. Zahrala si napríklad vo filme Herbie: Na plný plyn, Nechajte nás lietať, Rivali, Klub Bitkárov, Simpsonovci, Osvietenie, Double Trouble alebo Big Lebowski.
Počas života Chrobáka vznikli 3 generácie automobilu v 19 továrňach po celom svete. Od roku 1938 do roku 2003 bolo vyrobených 21 529 464 kusov. Auto sa predávalo na všetkých obývaných kontinentoch a v Južnej Amerike trvala výroba pôvodnej prvej generácie Type 1 dlhých 65 rokov.
Karoséria sa nejedenkrát stala predmetom úprav. Niekedy z práce mechanikov vznikli vkusné športové kúsky, inokedy monštrá schopné jazdy v každom teréne.