Volkswagen pred 20. rokmi zlyhal pri pokuse o zdolanie stúpania na Pikes Peak s dvojmotorovým Golfom. Budúci rok sa na miesto činu vráti s prototypom elektromobilu.
V roku 1987 Volkswagen pripravil špeciálne upravený dvojmotorový Golf, s ktorým sa zúčastnil pretekov na Pikes Peak. Dva rozdielne benzínové agregáty s objemom 1,8 l, schované v útrobách vozidla, mali byť zárukou úspechu. Napriek veľkej snahe konštruktérov a vývojárov auto pre poruchu nedošlo do cieľa legendárneho stúpania na Pikes Peak.
Odvtedy má nemecká automobilka nevyrovnané účty a Pikes Peak musí byť pokorený. Všetko smeruje k dátumu 24. jún 2018, kedy chce Volkswagen ukázať svoje konštruktérske schopnosti svetu opäť na Pikes Peak. Na internete sa najskôr objavilo nasledujúce video so spomienkou na rok 1987 a neúspešný pokus s dvojmotorovým Golfom.
Okrem toho Volkswagen Motorsport na svojej Facebookovej stránke zverejnil dva nejasné obrázky športového vozidla (zobrazené nižšie). Boli k nim pripojené rovnaké tagy - "#UnfinishedBusiness #ChallengeReloaded #1Score2settle #VW" – aké sme našli pri samotnom videu. Fotografie teda zobrazujú vozidlo, ktoré “vyletí“ na Pikes Peak.
A aj keď prvé obrázky veľa neodhalili, môžeme na nich vidieť odvážne tvary, ktoré nemajú nič spoločné so sériovými autami značky. Navyše chýbajúce otvory na nasávanie vzduchu v prednej časti okamžite odštartovali špekulácie o tom, že Volkswagen zdolá Pikes Peak na elektromobile. Špekuláciám je však koniec. Volkswagen oficiálne potvrdil, že sa na Pikes Peak chystá s elektromobilom (foto titulka), vyvíjaným divíziou Volkswagen Motorsport. O elektromobile vieme, že bude vybavený “inovatívnymi batériami“, ale na ďalšie informácie o vozidle si musíme počkať..
Preteky s časom sa na Pikes Peak uskutočňujú od roku 1916. Autá musia zvládnuť trať dlhú 19,99 km a prevýšenie 1 440 m s cieľom v nadmorskej výške 4 300 m.n.m. Volkswagen pripomína, že súčasný rekord v kategórii elektrických prototypov je 8 minút a 57,118 s. Jeho pokorenie je dobrým marketingovým ťahom. Jazda v ťažkých podmienkach na hranici možností je zároveň dobrým odskúšaním nových technológií, ktoré sa neskôr dostanú aj do sériových áut.