Nová rýchla verzia T-Rocu spája moderný dizajn novej generácie značky s technologickou klasikou koncernu, ktorú už poznáme. Iba pred pár dňami spustil Volkswagen na Slovensku predpredaj auta, ktoré bude skutočne len pre fajnšmekrov.
Keď hovoríme o klasike, máme na mysli predovšetkým motor. Benzínový preplňovaný agregát 2,0 TSI poznáme z mnohých motorov. V tomto prípade ho však automobilka vyladila až na výkon 221 kW, čo je neuveriteľných 300 koní. V zozname najvýkonnejších dvojlitrov koncernu ide o druhú najvýkonnejšiu konfiguráciu 2,0 TSI, ktorá je na trhu dostupná. Podobnú má napríklad Leon Cupra alebo Cupra Ateca. Výkonnejší dvojlitrový agregát má už len Audi TTS.
Že teda ide o veľmi silné auto, to už je jasné. Technicky bude motor spojený s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. Samozrejmosťou bude aj pohon všetkých kolies 4MOTION. Vďaka celej tejto sústave zvládne T-Roc R zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 4,8 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
Na poli technológií však nenastal "upgrade" iba pri motore. Pribúda aj jazdný režim Race a funkcia, ktorá umožňuje Launch Control. O stabilitu sa stará športovo vyladený podvozok s progresívnym riadením. Narástli aj brzdy.
Dizajn interiéru a exteriéru tiež prešiel zmenami. I keď tu väčšinou kozmetickými. Maske chladiča dominuje lesklý hliníkový pás, ktorý je doplnený špeciálnymi "Rkovými" športovými nárazníkmi. Zadnej časti dominuje predovšetkým difúzor, ktorý je lakovaný v kontrastnej farbe. V T-Roc R oproti bežnej výbave pribudnú v štandarde nové koncovky výfuku a za doplatok aj špeciálne výfuky R Performance z titánu. Za základnú cenu k autu dostanete 18 palcové disky z ľahkej zliatiny.
T-Roc je jednoznačne auto pre mladých. Jeho mladícky dizajn a vysoká miera individualizácie interiéru sú toho nespochybniteľnými dôkazmi. Verzia R pridá okrem písmenka aj poriadnu dávku koní a výbavy, ktorá bude už v základe výnimočná. Otázkou je len, či budú mladí ochotní za superrýchleho T-Roca dať 37 780 eur.