Nové technológie prinášajú nové možnosti v automobilovom priemysle. Modernizácia sa v posledných rokoch výrazne dotkla svetiel. Lepšie osvetlená cesta bez zbytočného oslňovania ostatných účastníkov premávky sa stáva až na drobné chyby realitou, minimálne v prípade prémiových vozidiel. Volkswagen ukázal teraz ďalší krok vo vývoji svetiel. Používané budú na komunikáciu s okolím a všeobecne budú vodičovi pomáhať aj inak, ako len svietením. Nové využitie umožňujú svetlá s 30 000 svetelnými bodmi.
Keďže riadiaca jednotka dokáže každý z malých bodov ovládať osobitne, môžu svetlá fungovať ako projektor. V tme na cestu vykreslia obraz, alebo tvar, aký len človek chce. Samozrejme, najskôr musia byť na jeho zobrazenie naprogramované, ale teoreticky môžu na ceste prehrať animáciu ako projektor v kine na plátno.
Svetelná kresba na ceste sa dá využiť v prospech šoféra. Umožní tak vznik aj nových asistenčných systémov ako "Optický asistent jazdy v pruhu". V tomto prípade svetlá "nakreslia" na cestu čiary, ktoré ukazujú, kadiaľ bude presne vozidlo prechádzať a zároveň mu ukazuje, aké široké vozidlo (prípadne ťahaný obytný príves) je. Využiť sa to dá veľmi dobre na úzkych cestách.
Nemusíme chodiť ďaleko. Na českej diaľnici D1 so zúženými pruhmi by vďaka týmto svetlám šofér presne dopredu videl, ako ďaleko bude od kamióna v pravom pruhu a betónového múru vľavo. Nakreslené čiary sa prispôsobujú aj polomeru zákruty.
Ďalšie využitie nájdu svetlá aj pri manévrovaní a parkovaní. Na cestu nakreslia, kadiaľ bude vozidlo prechádzať, aby to videli všetci okolo. Aj chodec si tak skôr všimne, že vozidlo vchádza do jeho dráhy na chodníku. Platí to aj pri cúvaní, keďže kresliť rovnakým spôsobom môžu aj zadné svetlá. Pri odbočovaní alebo zmene jazdného pruhu môžu funkciu smeroviek zas dopĺňať nakreslené šípky na ceste.
Zadné svetlá môžu byť využité aj na varovanie prichádzajúcich vozidiel, keď ste posledným vozidlom v stojacej kolóne. Nahradia tak funkciu výstražných svetiel. Z tlačovej správy nie je jasné, či sa aktivujú automaticky, ale môžeme predpokladať, že sa tak stane. Volkswagen nie je prvým, kto oznámil príchod svetiel, ktoré môžu fungovať ako projektor.
Pri obrovskom množstve vyrobených áut koncernom Volkswagen to však zaručuje, že sa nová technológia pomerne rýchlo dostane do veľkého množstva áut. S podobným riešením prišiel už dávnejšie Mercedes, stále sme ho však nevideli použité v sériovom vozidle. Čo všetko dokážu inteligentné svetlá Mercedesu, si môžete pozrieť v nasledujúcom videu (hlavne v jeho druhej polovici).