Volkswagen nám tvarom karosérie pripomína Passat na steroidoch. Nafúknuté kombi však zrejme nebude také ťažkopádne, ako sa môže zdať. Problémom dnešných elektromobilov je dojazd, a to hlavne vo vysokých rýchlostiach na diaľnici. Volkswagen sa preto sústredil hlavne na aerodynamiku a prišiel so zaujímavými riešeniami. Ich výsledkom je hodnota koeficientu odporu vzduchu iba 0,24.
Netradične je v tomto ohľade riešená najmä predná časť s "utopenou" kapotou. Vzduch tak môže prúdiť cez úzku štrbinu v prednej maske a je usmernený ponad kapotu až na strechu. V zadnej časti zas prúdi cez štrbinu medzi strechou a spojlerom. Otvory v prednom nárazníku upravujú prúdenie vzduchu okolo kolies a boku auta. Spomínané prvky sú v prvom rade funkčné, na druhej strane vytvárajú nezameniteľný dizajn.
Vo vnútri sľubuje Volksvagen veľa vnútorného priestoru. ID. Space Vizzion má zvnútra pôsobiť ako o triedu väčšie auto a nie stredne veľký model. Za bohatým priestorom má byť hlavne kompaktná elektrická jednotka a batéria, ukrytá v podlahe. Interiér má zároveň zdôrazňovať "zelený" charakter auta. Aj preto v ňom nájdeme falošnú kožu s názvom AppleSkin (jablková šupka), ktorá obsahuje zvyškový materiál, vznikajúci pri produkcii jablkového džúsu.
Vnútrajšok vozidla nie je vyzdobený pravým chrómom, nahradil ho náter, pripomínajúci chróm. Klasický prístrojový panel nahradil len malý displej so základnými informáciami. Všetko funkcie, týkajúce sa komfortu, zábavy a pripojenia sa obsluhujú prostredníctvom 15,6-palcového dotykového displeja v strede palubnej dosky. Na fotografiách nevidno veľký head up displej s funkciou rozšírenej reality.
O pohon sa stará dvojica elektromotorov (každý na jednej náprave) s celkovým systémovým výkonom 250 kW. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 85 kWh umožní vozidlu prejsť na jedno nabitie 590 km. Z hľadiska dynamiky sa šofér nebude mať na čo sťažovať. Rýchlosť 100 km/h elektromobil pokorí za 5,4 s.