Touareg je zas o niečo viac zameraný na luxus, a tým sa posúva z terénu ešte viac smerom na asfaltovú cestu.
Volkswagen Touareg možno označiť za tak trochu slovenské auto, keďže schádza z liniek výrobného závodu v Bratislave. Najdôležitejším trhom pre nemeckú automobilku sa však stáva Čína. Svedčí o tom aj fakt, že predstavenie novej generácie sa uskutočnilo v Pekingu. Už dosluhujúca generácia bola určená primárne na cesty, aj keď sa nestratila ani mimo asfaltových ciest. Problém bol skôr v tom, že nie lacné a luxusné vozidlo asi nebude majiteľ ničiť v teréne.
Práve predstavená nová generácia sa nám zdá ešte viac zameraná na jazdu na asfalte, čo korešponduje s požiadavkami väčšiny užívateľov. Touareg možno po zhliadnutí prvých fotiek označiť skôr za limuzínu s vysokým podvozkom ako za terénne auto. Označenie limuzína je určite trefné pri pohľade do interiéru. Touareg chce ohúriť nielen luxusom, ale aj veľkým displejom. Nové riešenie interiéru dostalo názov Innovision Cocpit. Pod jedným sklom sa skrýva hneď dvojica displejov: digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12-palcov a veľký 15-palcový dotykový displej. Našťastie nie všetko treba ovládať výlučne prostredníctvom displeja. Volkswagen zachoval v interiéri aj tradičné tlačidlá pre ovládanie vybraných funkcií.
Vonkajšie rozmery v porovnaní s predchodcom sa mierne zmenili. Touareg je dlhší o 77 mm a širší o 44 mm. Najvyšší bod je položený o 7 mm nižšie. Novinka zdieľa rovnakú platformu s Porsche Cayenne. Vonkajšie diely Touaregu však na Cayenne nepasujú. Jediným spoločným prvkom je čelné sklo. Novinkou pre Touareg je natáčanie zadných kolies, ktoré sa postupne stáva štandardom najmä v drahších autách. Natáčanie zadných kolies prispieva nielen k obratnosti, ale aj celkovo k jazdným vlastnostiam. Dynamickým schopnostiam pomohlo aj zníženie hmotnosti o viac ako 100 kg. K pohodliu na cestách má zas prispieť pneumatické pruženie novej generácie.
Po uvedení na európsky trh bude Touareg dostupný s motorom 3,0 TDI V6 v dvoch výkonových variantoch (170 kW a 210 kW). Benzínovú alternatívu tvorí šesťvalec 3,0 TSI s výkonom 250 kW. V budúcom roku sa dočkáme vrcholnej motorizácie 4,0 TDI s výkonom 310 kW. Tento naftový osemvalec ohúri najmä krútiacim momentom 900 Nm. Všetky motory sa štandardne montujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou.