Volkswagen zavádza do sériovej výroby, ako vôbec prvá automobilka, technológiu Binder Jetting. Ide o formu 3D tlače, ktorá prináša niekoľko výhod. Výroba dielov týmto spôsobom je cenovo výhodnejšia a rýchlejšia. 3D tlač navyše umožňuje na jednom mieste a jednom stroji len zmenou programu vyrábať rôzne komponenty. Do roku 2025 chce automobilka týmto spôsobom vyrábať až 100 000 dielov ročne.
Polovičná hmotnosť
Prvé diely, ktoré bude sériovo vyrábať prostredníctvom 3D tlače technológiou Binder Jetting budú časti A-stĺpika pre kabriolet T-Roc. V tejto chvíli prechádzajú jednotlivé komponenty procesom certifikácie v Osnabrücku. Volkswagen už úspešne ukončil aj crash testy kovových dielov z 3D tlače.
Nový výrobný proces umožňuje vyrobiť rovnaký komponent takmer o polovicu ľahší v porovnaní s klasickou výrobou z oceľových plechov. Nemecká značka pracuje na zavedení novej technológie 3D tlače do sériovej výroby spolu s partnermi Siemens a HP. Do technológie už naliala desiatky miliónov eur.
Tlačenie spojiva
A na akom princípe 3D tlač Binder Jetting funguje? Ako už anglický názov napovedá, ide o tlačenie spojiva. Tlačiarenska hlava najskôr nanesie vrstvu kovového prášku, a potom vrstvu spojiva, ktoré rýchlo vytvrdne. Nasleduje ďalšia vrstva prášku a celý proces sa opakuje, až kým nevytlačí požadovaný výrobok.