Vodíkové autá sú budúcnosť. To nie je náš názor, ale svorne to tvrdí niekoľko významných automobiliek. Spomenúť môžeme BMW, Daimler, Hondu, Kawasaki, či Toyotu. Vývoj vodíkového auta financuje aj Hyundai a výnimkou nie je ani Volkswagen. Napriek dôvere automobiliek vo vodíkovú budúcnosť má tento pohon v súčasnosti niekoľko mínusov. Okrem problému s nedostatočnou sieťou čerpacích staníc vidia automobilky problém v cene vodíkových vozidiel. To by sa však malo v budúcnosti zmeniť. Toyota už minulý rok predpovedala vodíkovým autám výrazné zníženie cien.
Rovnaký názor má aj Volkswagen, ktorého optimizmus pramení zo spoločného výskumu so Stanford University a výrazného pokroku. Celý "zázrak" sa skrýva za nasledujúcou vetou. Atómy platiny sú špecificky uložené na uhlíkový povrch v snahe o vytvorenie extrémne tenkých častíc. Táto veta nezasväteným asi veľa nenapovie. Vtip je v tom, že cenu vodíkových áut výrazne dvíha množstvo použitej platiny.
Nové riešenie nároky na množstvo použitej platiny výrazne znižuje. "Táto technológia otvára enormné možnosti na zníženie nákladov, keďže množstvo použitého drahého kovu (platiny) je minimalizované", vysvetlil Profesor Prinz zo Stanford University. Vedcom sa popri znížení množstva drahého kovu zároveň podarilo zvýšiť účinnosť reakcie, prebiehajúcej pri výrobe elektrickej energie pri reakcii vodíka.
Ceny vodíkových áut by vďaka tomu mali enormne klesnúť. Len pre predstavu vodíková Toyota Mirrai stála v čase nášho minuloročného testu až 70 000 eur na nemeckom trhu. Volkswagen však varuje, že celý proces teraz treba dostať ešte z laboratórnych podmienok do sériovej výroby. Keď sa tak stane, tak sa vodíkové autá stanú konkurencieschopnými. V porovnaní s dnešnými elektromobilmi majú byť lepšie v efektivite, dojazde a v čase strávenom dopĺňaním paliva. Vodíkové autá sú pritom lokálne rovnako "zelené" ako elektromobily, keďže vedľajším produktom je voda a teplo.