Komunikovať o dopravných nehodách a ďalších problémoch na ceste začnú medzi sebou modely Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Komunikačný systém sa stane súčasťou základnej výbavy.
O komunikácii medzi autami navzájom a autami a infraštruktúrou sa hovorí už roky. V princípe si autá majú vymieňať informácie o dianí na ceste. Vodiči sa tak dopredu dozvedia o nehode za zákrutou a môžu na to včas reagovať. Komunikačné zariadenie však môže odosielať aj informácie o kolónach, núdzovom brzdení áut pred vami, alebo aj o zásahu stabilizačného systému vozidla pred vami. Teoreticky sa tak môžete dozvedieť o námraze v zákrute a pripraviť sa na jej bezpečný prejazd.
Ďalší benefit prichádza v oblasti komfortu a plynulosti premávky. Vyhýbanie sa kolónam alebo včasné informovanie o tom, kedy naskočí zelená, je už úlohou komunikácie medzi autom a infraštruktúrou. V meste si môžete pomôcť pri hľadaní voľného parkovacieho miesta. Nápadov na využitie komunikácie vozidiel v praxi je mnoho, zatiaľ však bolo všetko v rovine teórie. Minimálne z pohľadu motoristov. Automobilky a ďalšie spoločnosti na projekte pracovali ďalej. Technológia je už otestovaná a čoskoro sa dostane do praxe.
Ako jeden z prvých ju zavedie koncern Volkswagen. Už od roku 2019 sa stane súčasťou základnej výbavy áut. Ak zrátame značky Volkswagen, Audi, Seat a Škoda, tak je jasné, že technológia sa rýchlo rozšíri medzi veľké množstvo áut. Na komunikáciu bude využívaný štandard WLANp. Širokopásmová sieť umožní vozidlu komunikovať na vzdialenosť 500 m s ďalšími okolitými vozidlami aj s inteligentnou infraštruktúrou. Podľa Volkswagenu tento krok výrazne pomôže bezpečnosti na cestách v Európe smerom k Vision Zero, vízii dopravy bez nehôd. Očakáva sa, že rovnaký komunikačný štandard budú využívať aj ďalšie automobilky.