Ak ste sa tešili na výlet do kalifornského Los Angeles a na stánok Volva na tamojšom autosalóne, budete šokovaní. Na podujatí, ktoré začne už budúci piatok síce Volvo bude. Nenájdete tam však ani jedno z ich áut. Žiadne aktuálne modely, žiadne koncepty, žiadne vízie. Automobilke totiž tento rok ide o niečo úplne iné. Chce do sveta odoslať odkaz.
"Už od počiatkov existencie autosalónov boli autá stredobodom pozornosti. Na tom otočnom paneli prikryté zamatovou plachtou. Autá sa však menia, automobilový priemysel sa mení a ľudia, ktorí tie autá používajú, sa menia tiež," hovorí Volvo. Podľa nich je dnes oveľa dôležitejšie ako samotná hromada pekne tvarovaného kovu s hračkami vo vnútri to, ako ľudia a potenciálni zákazníci vnímajú samotnú značku.
Miesto auta pre záujemcov automobilka prichystala vo svojom stánku drevenú skulptúru s nápisom "Toto nie je auto." Budúcnosť mobility totiž nemusí byť iba v rukách niekoľkých dizajnérov a vizionárov. Jedným z nich pokojne môžete byť aj vy. "Chceme demonštrovať náš odkaz a odštartovať novú diskusiu o budúcnosti automobilizmu. Takže namiesto ukázania nového konceptu auta chceme diskutovať o koncepte pojmu automobil," povedal Marten Levenstam, riaditeľ oddelenia stratégie značky. "Vieme, že tento rok nevyhráme cenu najlepšieho auta autosalónu, no vôbec nám to nevadí."
Aby ste si však nemysleli, že v stánku Volva dokopy nič nebude, vyvedieme vás z omylu. Automobilka síce nepripravila ani jedno auto, no plánuje ukázať nové služby. Medzi ne patrí kuriérska služba priamo do auta, car sharing, vízia autonómnej jazdy alebo financovanie auta pomocou predplatného.
Hakan Samuelsson, CEO značky tvrdí, že v dnešnej dobe je celý automobilový priemysel už dávno viac ako iba výroba a predaj áut. "Namiesto výroby a predaja áut našim zákazníkom poskytneme skutočnú slobodu pohybu udržateľným a bezpečným spôsobom. Ponúkneme našim zákazníkom prístup k autu kedykoľvek a kdekoľvek ho budú potrebovať."