Zmeniť ľavostranné riadenie na pravostranné napríklad pri prejdení hraníc s Britániou znie ako dobré riešenie. Z ekonomického hľadiska sa však automobilkám neoplatí vyvíjať technológiu a vyrábať drahšie autá, ktoré v priebehu momentu presunú volant a všetky potrebné ovládače z ľavej strany na pravú. Nádejou do budúcnosti pre riešenie tohto problému môže byť Volvo, ktoré podalo patent na rýchlu a jednoduchú premenu auta z ľavostranného na pravostranné a naopak. Dôvodom podania patentu však nie je uľahčenie života šoférovi pri vstupe do krajiny s inostranným riadením. Švédska automobilka vidí využitie systému v budúcnosti v autonómnych autách.
Keď sa šofér rozhodne prevziať kontrolu nad riadením, tak v autonómnom aute teoreticky nemusí sedieť na sedadle vodiča. Volant sa jednoducho po koľajnici presunie na druhú stranu, prípadne v autách s lavicou vpredu do centrálnej časti. Spojenie medzi volantom a kolesami už logicky nebude mechanické, ale elektronické. Presun prístrojového panelu je vyriešený dvoma spôsobmi. V jednoduchšom je prístrojový panel displejom, priamo pripojeným na volant. Keď sa teda pohne volant, pohne sa aj displej. V druhom prípade sa tiahne displej cez celú šírku palubnej dosky a v mieste, kde je volant, sa zobrazia potrebné údaje. Na ovládanie možno použiť klasické pedále, ale v patente je aj možnosť využitia panelov v podlahe so senzormi. Funkčné sú logicky vždy panely pod miestom, kde sa práve nachádza volant. V patente sú taktiež popísané koľajnice, slúžiace na posun sedadiel a páky automatickej prevodovky.
Zdroj: Rivian Forum