Každý rok prepraví Volvo desiatky tisíc kontajnerov prostredníctvom veľkých kontajnerových lodí. To výrazne prispieva k tvorbe emisií z produkcie automobilov. Použitím nového paliva pre lode chce znížiť produkciu emisií o 55 000 ton CO2 ročne. Vďaka novým palivám z obnoviteľných zdrojov chce znížiť emisie aspoň o 84 % v porovnaní s fosílnymi palivami. Porovnanie zahŕňa proces od výroby paliva až po jeho použitie v lodi.
Palivom v tomto prípade bude Metylester mastných kyselín, pochádzajúci z obnoviteľných zdrojov, hlavne z použitého kuchynského oleja. Pri výrobe paliva sa nepoužijú žiadne suroviny súvisiace s palmovým olejom alebo s výrobou palmového oleja.
Šetriť emisie pri prevoze výrobného materiálu budú závody Volvo v Európe a Amerike. Rovnako sa to dotkne aj celosvetovej distribúcie náhradných dielov kontajnerovými námornými loďami.
"Obnoviteľné palivo nie je konečným riešením odstránenia CO2 zo svetovej námornej prepravy," hovorí Javier Varela, prevádzkový riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa Volvo. "Táto iniciatíva však ukazuje, že môžeme konať teraz a implementovať riešenia, ktoré dosahujú významné výsledky počas čakania na dlhodobé technologické alternatívy."
"Nepovažujeme túto iniciatívu za konkurenčnú výhodu,“ dodáva Javier. "Naopak, chceme podnietiť aj ostatných výrobcov automobilov, aby sme zvýšili dopyt po uhlíkovo efektívnej námornej doprave a zaviedli obnoviteľné palivá ako strednodobé riešenie, ktoré funguje. Všetci máme zodpovednosť konať."
Podobný prístup koncom roku 2020 zvolil aj Volkswagen a nové autá preváža medzi európskymi prístavmi na lodiach spaľujúcich obnoviteľné palivo. Viac si prečítajte TU!