Autosuv.sk

Ostatné

Volvo XC90 je špičkou v bezpečnosti, za 14 rokov v ňom v Británii nik nezomrel pri nehode

Výborné výsledky Volva XC90 v nárazových testoch potvrdzujú aj štatistiky. Za 14 rokov nezomrel v Británii ani jeden vodič, alebo spolujazdec vo Volve XC90 a to ich jazdí po britských cestách viac ako 50-tisíc.
Volvo XC90 je špičkou v bezpečnosti, za 14 rokov v ňom v Británii nik nezomrel pri nehode

Výborné výsledky Volva XC90 v nárazových testoch potvrdzujú aj štatistiky. Za 14 rokov nezomrel v Británii ani jeden vodič, alebo spolujazdec vo Volve XC90 a to ich jazdí po britských cestách viac ako 50-tisíc.

Vozidlá značky Volvo sú historicky vnímané ako veľmi bezpečné. Švédska automobilka si okolo bezpečnosti do značnej miery budovala svoju povesť. Pred pár týždňami ju mierne naštrbila nehoda, pri ktorej autonómne Volvo XC90 zrazilo chodca, ale ako sa ukázalo, na vine neboli systémy Volva, ale Uberu.

Bezpečnosť modelu XC90 najnovšie potvrdili experti z Thatcham Research, ktoré je jediným akreditovaným centrom pre nárazové testy Euro NCAP v Británii. Podľa portálu Autoexpress sa tentokrát pozreli na štatistiky nehôd a krížovo ich porovnali s dátami z poistných udalostí a došli k zaujímavému faktu. Za 14 rokov (2004-2017), ku ktorým získali potrebné štatistiky, nezomrel v Spojenom kráľovstve šofér a ani spolujazdec vo Volve XC90. 

"Často, keď je vozidlo nové, nevidíte fatálne nehody, keďže istý čas trvá, kým narastie počet predaných vozidiel. Ale tu máme približne 14-ročnú históriu XC90 a to vystupuje z radu", komentoval najnovšie zistenia Matthew Avery, šéf vývoja v Thatcham Research. Volvo XC90 sa v Británii predáva od roku 2002 a za ten čas tu Švédi predali až 54 000 kusov vrátane novej generácie z roku 2014. Za dobrými výsledkami staršej verzie sú pasívne prvky bezpečnosti. Nová generácia si pomáha aj aktívnymi, ako je aktívne núdzové brzdenie. 

Práve aktívne prvky majú pomôcť Volvu k splneniu cieľa Vision 2020, podľa ktorého by nik nemal byť zabitý, alebo smrteľne zranený v novom vozidle Volvo. V štatistikách sa ukázali v dobrom svetle aj iné modely, ale XC90 ostalo unikátne. "Môžeme vidieť, že druhá generácia Audi Q7 má porovnateľné štatistiky ako XC90, ale nie je v predaji tak dlho ako Volvo. Máme problém nájsť veľa vozidiel s porovnateľnými výsledkami. Je nepravdepodobné, že bol niekto v Británii zabitý napríklad v Bugatti Veyron, ale vozidiel XC90 je veľa - je to populárne veľké SUV", komentoval výsledky Volva v porovnaní s ďalšími modelmi Avery. 

Bezpečnosť vozidla je podľa Averyho výsledkom kombinácie pasívnych (airbag, bezpečnostný pás, konštrukcia vozidla) a aktívnych prvkov (automatické núdzové brzdenie, funkcie autonómneho riadenia). V žiadnom prípade nevidí cestu iba v nahradzovaní pasívnych prvkov aktívnymi. Vo svojom komentári Avery ďalej vyzdvihol Volvo a nepriamo narážal aj na značky, ktoré spravia len potrebné minimum na dosiahnutie piatich hviezdičiek v nárazových testoch. "Vždy, keď testujeme Volvá pre Euro NCAP, majú sklon byť najlepšie. Urobia oveľa viac, ako potrebujú pre zisk piatich hviezdičiek."

Tagy

Pokračovať v čítaní