Švédska automobilka Volvo si uvedomuje potreby budúcnosti. Podľa jej vízie narastie počet ľudí, ktorí budú používať autá, ale nebudú ich chcieť vlastniť. Carsharing efektívne využíva prevádzkované automobily a používateľov odľahčuje od problémov so servisovaním alebo aj obyčajným parkovaním. Spoločnosť M, dcérska spoločnosť Volva, však chce byť trochu iná.
Vo Viedni sa už dnes nachádza spoločnosť car2go, v centre Bratislavy na podobnom princípe funguje prenájom Volkswagenov Up! Dokonca aj samotné Volvo už jednu carsharingovú spoločnosť vlastní. Sunfleet vo Švédsku operuje už 20 rokov a pod sebou má flotilu približne 1700 automobilov. Práve údaje z tejto dcérskej spoločnosti plánuje automobilka použiť na skvalitnenie používateľského zážitku, ktorý bude ponúkať spoločnosť M.
Zatiaľ o M neexistuje veľa dostupných informácií, plány sú však veľké. Do roku 2025 plánuje automobilka získať viac ako 5 miliónov zákazníkov tejto služby. Je to pre nich jediný spôsob, ako nadviazať priamy kontakt konečného spotrebiteľa so spoločnosťou. Služba bude fungovať na báze aplikácie a podľa generálneho riaditeľa Hakana Samuelssona bude používanie služby takmer rovnaké, ako keby ste auto vlastnili. "Služba sa bude učiť potreby, preferencie a návyky používateľa." Práve vďaka tomu bude schopná personalizovať používateľský zážitok.
Aktuálna spoločnosť Sunfleet sa stane súčasťou M, no Volvo plánuje rozšíriť flotilu automobilov tak, aby v nej mal zastúpenie každý model značky. Prvé väčšie testy služby sú naplánované na túto jeseň. Spoločnosť má v pláne predstaviť M verejnosti na jar budúceho roka. Zatiaľ však len vo Švédsku a USA.