Vozidlo na plyn sa neuhasí samohasiacim systémom ako niektoré pretekárske vozidlá. Musí si však poradiť s hrozbou nárastu vysokého tlaku v nádrži na plyn.
Seat sa pasoval za lídra v ďalšom rozširovaní a vývoji áut na zemný plyn v rámci koncernu Volkswagen. V blízkej budúcnosti tak môžeme očakávať ďalšie rozšírenie ponuky vozidiel značky Seat na CNG. Zo súčasnej ponuky sme nedávno vyskúšali napríklad Seat Leon na CNG a porovnali ho s benzínovými a aj naftovými verziami.
Seat sa okrem vývoja snaží širokú verejnosť presvedčiť o výhodnosti a v neposlednom rade aj bezpečnosti áut na CNG. Aj preto vydal tlačovú správu s popisom rozdielov medzi štandardným benzínovým autom a autom na CNG. Posolstvom celej správy je, že CNG auto je z pohľadu prevádzky rovnaké ako ktorékoľvek benzínové auto. Pár rozdielov si však užívateľ predsa len všimne. Na Slovensku ho môže v prvom rade odstrašiť slabšia sieť CNG staníc, ale aj to by sa malo v najbližších rokoch zmeniť. Samotné tankovanie plynu už prebieha pomerne štandardne a nezaberie viac času ako tankovanie benzínu. Prvý rozdiel sa skrýva pod vekom nádrže. Sú tam otvory na benzín a aj na plyn.
Dobre utesnené nádrže sa skrývajú pod dnom kufra na mieste, kde by sme normálne hľadali rezervné koleso. Nádrž na plyn musí štandardne zniesť tlak 200 barov, ale skonštruovaná je, akoby mala zniesť dvojnásobok.
Set solenoidových bezpečnostných ventilov dovolí plynu opustiť nádrž len po zapnutí zapaľovania. Ich stav sa kontroluje a podlieha certifikácii každé štyri roky. Plyn sa dostáva z nádrže do motora cez odolné trubky z nerezovej ocele.
Vozidlá na CNG musia prejsť sériou crash testov a sú pripravené tak, aby neboli počas požiaru nebezpečnejšie pre svoje okolie ako štandardné auto. V prípade vysokých teplôt zapríčinených požiarom sa nádrž vďaka špeciálnym poistkám zbaví plynu. Poistka zabezpečí, že plyn unikne konštantným a kontrolovaným spôsobom. Zamedzí sa tak nadmernému nárastu tlaku v nádrži.
CNG vozidlo prioritne jazdí na plyn, po jeho vyčerpaní sa prepne na spaľovanie benzínu. Posádka by túto zmenu nemala zaregistrovať, keďže motor je nastavený tak, aby mal rovnaký prejav pri spaľovaní CNG aj benzínu. Jediné, čo prezradí zmenu v type spaľovaného paliva, je kontrolka na prístrojovom paneli. Ďalšie dva ukazovatele zobrazujú množstvo paliva v nádržiach. Vozidlo pri spaľovaní CNG spĺňa prísne emisné normy.
Spaľovanie plynu si vyžiadalo aj dodatočné súčiastky. Jednou z nich je dvojstupňový regulačný systém na zmenu tlaku. Zatiaľ čo v nádrži môže tlak plynu dosahovať až 200 barov, do motora sa dostáva s tlakom 7-9 barov v závislosti na jazdnej situácii.