Od prevzatia sociálnej sieti Twitter Elonom Muskom, šéfom Tesly, niektoré automobilky prehodnocujú svoje ďalšie pôsobenie na tejto sociálnej sieti. Kalifornská značka Fisker, ktorá vstupuje na európsky trh, pristúpila k radikálnemu kroku a zmazala svoj účet na Twitteri už v apríli, keď sa objavili prvé informácie o Muskovi a jeho snahe prevziať Twitter.
Ford prestal investovať do reklamy na tejto sociálnej sieti ešte pred Muskovym príchodom. Koncom októbra pozastavil svoje reklamné aktivity na Twitteri aj General Motors a teraz rovnaké rozhodnutie urobil aj koncern Volkswagen.
"Situáciu pozorne sledujeme a o ďalších krokoch rozhodneme v závislosti od jej vývoja," uviedla pre Reuters vo vyhlásení popredná európska automobilka. Pripomeňme, že pod koncern patria značky VW, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati a Porsche.
Dôvodov k tomuto kroku môže byť viacero. Musk so svojou značkou Tesla je pre automobilky v prvom rade konkurentom, ale za ich rozhodnutím môžu byť aj Muskove kroky po prevzatí sociálnej siete, keď odvolal jej vedenie vrátane najvyššieho šéfa, Paraga Agrawala.