Automobilky sa musia vysporiadať s veľkým tlakom na znižovanie emisií. Neustále vylepšovania spaľovacích motorov a postupná elektrifikácia vozidiel má pomôcť v boji s klimatickou zmenou. Ak to má pomôcť, musia sa k tomuto cieľu pridať aj ďalšie odvetvia ako letectvo a lodná doprava, ktoré vypúšťajú viac emisií ako automobily. Svojou trochou chce k tomu prispieť aj koncern Volkswagen, ktorý chce do roku 2050 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu.
Aj preto sa okrem vylepšovania svojich vozidiel pozerá na proces výroby a dopravu vozidiel a dielov. Už v júni tohto roku ukázal svoju novú loď Siem Confucius na skvapalnený zemný plyn (LNG). Loď slúži na prepravu nových vozidiel z Európy do Ameriky. Nový moderný pohon znižuje emisie CO2 o 25 %, NOx o 30 %, sadzí o 60 % a oxid síry o 100 %.
Tento mesiac prišiel koncern s ďalším vylepšením svojej námornej flotily. Do dvojice lodí dlhých 180 m, ktoré prevážajú vozidlá z Emdenu do Dublinu, Santanderu a Setubalu začal tankovať použitý olej z reštaurácií a potravinárskeho priemyslu. Výsledkom je zníženie emisií CO2 o 80 %. V absolútnych číslach vyprodukuje dvojica lodí namiesto 60 000 ton CO2, len 9 000 ton za rok. Prvá z lodí natankovala nové palivo už v polovici novembra, druhú to čaká začiatkom budúceho roka.
Lode s výkonom 14 222 kW prevezú ročne 250 000 nových áut značiek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen. V budúcnosti budú lode tankovať nové palivo pri holandskom pobreží. Dodávať ho bude holandská spoločnosť GoodFuels.