Vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá a v luxusnejších autách často aj vyhrievané opierky rúk sa starajú o teplotný komfort počas zimy. S myšlienkou vyhrievaného bezpečnostného pásu prišiel v roku 2019 Mercedes, ale nikdy ju nepreniesol do sériového auta.
Začiatkom tohto mesiaca pripomenula vyhrievané pásy spoločnosť ZF na výstave CES v Las Vegas. V minulosti Mercedes zrejme nevidel vo vyhrievanom páse až takú pridanú hodnotu, aby ho začal ponúkať vo svojich autách. S masívnym nástupom elektromobility však môže mať zmysel.
ZF tvrdí, že dojazd elektromobilu v zime môže vďaka vyhrievaným pásom vzrásť až o 15 %. Vyhrievanie pásov totiž odčerpá z batérie menej energie ako vykúrenie celého interiéru.
Vyhrievacie vodiče sú votkané do konštrukcie bezpečnostného pásu. Kontaktné prvky pre elektrické vykurovacie okruhy sú umiestnené tak, aby neprekážali pri prevádzke alebo sťahovaní pásu. Či sa vyhrievané bezpečnostné pásy dostanú do áut, je otázne. ZF momentálne nemá dohodu so žiadnou automobilkou o ich použití.