V nadpise je spomenutých zopár označení, ktoré opisujú stavbu motora. Každý bude správne očakávať, že číslo na konci označenia predstavuje počet valcov. Písmenko zase opisuje, ako sú valce poukladané.
Najbežnejšie sú I motory
Jednoradové alebo radové motory spravidla nie sú navonok nijak označované, pretože sa nachádzajú takmer v každom aute. Z amerického slova "inline," vzniklo onzačenie písmenom I. Jednotlivé valce sú zoradené za sebou v jednej línií, ktorá pripomína toto písmeno. Motory s týmto usporiadaním sú najlacnejšie na výrobu, pretože komponenty môžu byť vybrúsené do jedného bloku kovu. Takisto stačí iba jedna hlava valcov, čo výrazne znižuje náklady na údržbu.
V ako výkon
Podľa logiky motora I sa dá celkom jednoducho odhadnúť, ako bude usporiadaný motor s označením V- napríklad V6 a V8. V tomto prípade sú valce vo dvoch rôznych blokoch, ktoré tvoria písmeno V. Na spodku sa musia stretávať, pretože zdieľajú jeden kľukový hriadeľ. Toto riešenie je menej náročné na dĺžku a aj na váhu v porovnaní s jednoradovým motorom. Podľa toho, aký uhol zvierajú dva bloky, sa dá motor optimalizovať z hľadiska kompaktnosti, vibrácií a finančnej náročnosti. Výnimočným motorom spomedzi Véčkových konfigurácií je VR6 od Volkswagenu. Ten je akoby hybridom medzi I a V motormi. Je vybrúsený do jedného bloku a jeho uhly sú minimálne. Za spomenutie stojí tiež boxer. Je to druh motora, kde sú valce vo dvoch náprotivných blokoch. Táto konfigurácia umožňuje posunúť ťažisko čo najnižšie a zároveň eliminuje veľké množstvo vibrácií. Napriek tomu sa v automobiloch príliš nevyužíva. Svoje uplatnenie nachádza predovšetkým medzi motorkami a motorovými lietadlami.
Ak chcete veľa valcov na malej ploche, odpoveď je W
Motory s usporiadaním valcov podľa písmena W sú tými najexkluzívnejšími motormi. Takéto srdcia tlčú aj v najrýchlejších Bugatti a najluxusnejších Bentley. Dôvod, prečo sú tieto motory skôr exkluzivitou, je jednoduchý. Pri porovnaní s usporiadaním typu V už nie je rozdiel taký markantný. Niektoré W motory potrebujú dokonca viac ako jeden hriadeľ, a tak je výroba a údržba veľmi náročná. Ak si už kúpite motor s dvanástimi valcami, je vám jedno, či bude V12 alebo W12. Auto bude obrie bez ohľadu na to, či sa nejaké centimetre ušetria úspornejším uložením valcov. Oveľa komplikovanejšie riadenie vstrekovania a výbuchov vo valcoch vytláčajú túto architektúru na okraj komerčnej rozšírenosti. Ak si ale odmyslíte komplikovanosť systému a fakt, že takýto motor vám hocijaký dedinský mechanik neopraví, je to divoký, výkonný a exkluzívny motor.