Autosuv.sk

Ostatné

Z konceptu Lynk & Co 03 Cyan Concept vznikne pretekárske auto na bežné cesty

Ostrý koncept je vývojovou platformou pre budúce pretekárske auto, určené pre jazdu v bežnej premávke. Za projektom stojí tím Cyan Racing, predtým známy ako Polestar.
Z konceptu Lynk & Co 03 Cyan Concept vznikne pretekárske auto na bežné cesty

Ostrý koncept je vývojovou platformou pre budúce pretekárske auto, určené pre jazdu v bežnej premávke. Za projektom stojí tím Cyan Racing, predtým známy ako Polestar.

Spoločnosť Polestar bola pôvodne zameraná na športovú úpravu vozidiel Volvo a na pôsobenie v motošporte. V roku 2015 Volvo odkúpilo časť Polestaru, ako aj samotný názov. Švédska automobilka teraz prichádza s novými elektrickými modelmi práve pod značkou Polestar. Motošportová časť Polestaru ostala samostatná a premenovala sa na Cyan Racing. Tím Cyan Racing sa momentálne sústredí na pretekanie v sérii FIA World Touring Car Cup, kde nasadzuje vlastné vozidlo Lynk & Co 03 TCR. Na základe svojho pretekárskeho auta postavil model Lynk & Co 03 Cyan Concept. Ako už názvy áut naznačujú, Cyan Racing spolupracuje s čínskou značkou Lynk & Co. U nás ide zatiaľ o menej známu značku, ktorá však už úspešne funguje na domácom trhu. Vozidlá Lynk & Co sú postavené na platforme Volva a v budúcnosti sa zrejme presadia aj v Európe. Lynk & Co však najskôr v spolupráci s Cyan Racing pripraví pretekárske auto pre bežné cesty. Vychádzať bude z nového konceptu The Lynk & Co 03 Cyan Concept.

Lynk & Co 03 Cyan Concept (16 obrázkov v galérii)

Koncept je vybavený benzínovým štvorvalcom s objemom 2,0 l. Z tohto malého objemu vydoloval tím Cyan Racing výkon 388 kW, ktorý motor dosiahne pri 7 800 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 504 Nm je dostupný v rozmedzí 4 500 - 7 500 otáčok. Červenú hranicu dosiahne ručička otáčkomera pri hranici 8 000 otáčok. Koncept je vybavený šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou s radením na volante. Nevýhodou je pohon výlučne prednej nápravy, aj preto zrýchlenie na 100 km/h trvá "až" 4,4 s, na 200 km/h vyšprintuje za úctyhodných 10 s. Vývoj vozidla smerom k sériovému autu stále pokračuje. Najbližšie sa koncept postaví na pretekársku trať pod krídlami pretekárskeho tímu v rámci jeho predsezónnych testov. Výsledkom má byť pretekárske auto, určené na bežné cesty. Teda niečo naozaj ostré a bez kompromisov.

Tagy

Pokračovať v čítaní