Autosuv.sk

Ostatné

Za 125 rokov zmenila Škoda logo 10-krát, od bicyklov Slavia až po súčasnosť

Škoda patrí k najstarším značkám na svete a jej história siaha až 125 rokov dozadu. Dnes má 13 výrobných závodov po celom svete a vyrába 1,2 milióna áut ročne.
Za 125 rokov zmenila Škoda logo 10-krát, od bicyklov Slavia až po súčasnosť

Dôvodom na zmenu loga boli v začiatkoch výrazné historické míľniky českého výrobcu. Tradičná zelená farba, s ktorou si logo dnes spájame, sa objavila až v roku 1993.

Slavia  1895 - 1905

Ešte predtým, ako začali Václav Laurin a Václav Klement s konštrukciou áut, vyrábali bicykle značky Slavia. Základom loga bolo koleso s lipovými kvetmi, ktoré mali symbolizovať slovanské národy. Po niekoľkých rokoch bolo logo upravené a doplnené o mená Laurin a Klement.

L&K 1905 - 1925

Po úspechu s bicyklami a motocyklami v roku 1905 prebudovali a premenovali svoju spoločnosť a začali s konštrukciou vozidiel. Spoločnosť vytvorila hneď dve logá. Okrúhly zlatý znak s motívom L&K na červenom podklade a nápis Laurin a Klement, ktorý sa dodnes používa.

Škoda 1925-1933

V júni 1925 sa Laurin a Klement spojili s českým priemyselným gigantom Škoda. Od tejto zmeny si sľubovali investície a príležitosť pre rýchlejšiu expanziu. Všetky vozidlá, vyrábané v Mladej Boleslavi, začali schádzať s novým oválnym logom Škoda.

Škoda 1923 - 1993

Nové logo s okrídleným šípom, ktorý je základom dodnes, si český výrobca zaregistroval v roku 1923 v Plzni. Zatiaľ, čo dátum registrácie je známy, dôvody voľby práve tohoto dizajnu už menej. Existuje niekoľko teórií, prečo si Škoda zvolila americký motív s indiánskou čelenkou s piatimi perami. Jedna z nich hovorí, že zakladateľ, Emil Škoda, zohnal sochu čelenky a vystavil ju vo svojej kancelárii ešte začiatkom storočia. Po rokoch sa ľuďom spájala so šéfom firmy a stala sa symbolom značky po jeho odchode.

Škoda 1993 - 2011

Vpravo logo z roku 1993, vľavo modifikované z roku 1999.

So znakom Škody sa nám spája zelená farba, ale tá sa na logo dostala až v roku 1993, dva roky potom, ako sa český výrobca stal súčasťou koncernu Volkswagen. Jeho komplikovanejšia verzia s čiernou farbou vznikla v roku 1999.

Škoda 2011

V roku 2011 predstavila česká automobilka na autosalóne v Ženeve nové logo s čiernym nápisom Škoda. Zelená farba ostala už len na tlačových materiáloch, na vozidlá sa montuje chrómový znak. Logo sa opäť mierne menilo v roku 2018 a nápis Škoda sa posunul dole pod znak s okrídleným šípom.

Tagy

Pokračovať v čítaní