Za každým názvom stojí kopa práce 1: Vetry Volkswagenu (archív)
Marketing je dnes jedným z najdôležitejších oddelení vo firme. Prečítajte si, ako sa tí najväčší marketingoví guru prepracovali k menám, ktoré berieme za úplne bežné.
Vymyslieť názov produktu je jednou z najnáročnejších úloh marketingu. Akokoľvek smiešne to môže znieť, realita hovorí sama za seba. Dobrý názov a prívetivý dizajn je pre mnohých dôležitejší, ako výkon, správanie sa na ceste alebo dokonca aj spotreba. Za ideálny mix týchto aspektov sme schopní zaplatiť sumy, nad ktorými sa zastavuje rozum.
Jednotlivé automobilky pracujú na budovaní svojho mena dlhé roky. Aj preto vznikajú modely, ktorých názvy sú staré alebo dokonca staršie ako niektorí z nás. Je dosť pravdepodobné, že taký Volkswagen Golf budú poznať všetci ešte veľmi dlho. Ak by ho však konštruktéri pomenovali Volkswagen MQB20I8AT, asi by vás nezaujal. Ani jeho názov by nebol tak zapamätateľný.
To, že názov je dôležitý, sme si už ukázali na jednom relatívne prehnanom príklade. Ešte fascinujúcejšie je však objavovať, odkiaľ názvy pochádzajú a ako vznikli. V prvej časti našej série sa pozrieme na Volkswagen, asi najpopulárnejšiu Európsku značku. Toto stálo za ich názvoslovím.
Meteorológia
Vzhľadom na to, že mnohé modely nemeckej automobilky majú v rámci svojich názvov rovnaké črty, nezačíname konkrétnym modelom, ale rovno celou sériou automobilov, ktoré iste pozná každý. Už desaťročia nachádza Volkswagen inšpiráciu v názvoch v meteorológií. Toto pravidlo platí dnes už skôr pre kultové a zaužívané modely, no i tie sa stále vyskytujú v nemalej miere napríklad aj na Slovensku. Okrem toho, niektoré z nich sa stále vyrábajú. Veľa modelov bolo inšpirovaných práve vetrami, iné zase morskými prúdmi.