Autosuv.sk

Ostatné

Za každým názvom stojí kopa práce 1: Vetry Volkswagenu (archív)

Marketing je dnes jedným z najdôležitejších oddelení vo firme. Prečítajte si, ako sa tí najväčší marketingoví guru prepracovali k menám, ktoré berieme za úplne bežné.
Za každým názvom stojí kopa práce 1: Vetry Volkswagenu (archív)

Vymyslieť názov produktu je jednou z najnáročnejších úloh marketingu. Akokoľvek smiešne to môže znieť, realita hovorí sama za seba. Dobrý názov a prívetivý dizajn je pre mnohých dôležitejší, ako výkon, správanie sa na ceste alebo dokonca aj spotreba. Za ideálny mix týchto aspektov sme schopní zaplatiť sumy, nad ktorými sa zastavuje rozum.

Jednotlivé automobilky pracujú na budovaní svojho mena dlhé roky. Aj preto vznikajú modely, ktorých názvy sú staré alebo dokonca staršie ako niektorí z nás. Je dosť pravdepodobné, že taký Volkswagen Golf budú poznať všetci ešte veľmi dlho. Ak by ho však konštruktéri pomenovali Volkswagen MQB20I8AT, asi by vás nezaujal. Ani jeho názov by nebol tak zapamätateľný.

To, že názov je dôležitý, sme si už ukázali na jednom relatívne prehnanom príklade. Ešte fascinujúcejšie je však objavovať, odkiaľ názvy pochádzajú a ako vznikli. V prvej časti našej série sa pozrieme na Volkswagen, asi najpopulárnejšiu Európsku značku. Toto stálo za ich názvoslovím.

Meteorológia

Vzhľadom na to, že mnohé modely nemeckej automobilky majú v rámci svojich názvov rovnaké črty, nezačíname konkrétnym modelom, ale rovno celou sériou automobilov, ktoré iste pozná každý. Už desaťročia nachádza Volkswagen inšpiráciu v názvoch v meteorológií. Toto pravidlo platí dnes už skôr pre kultové a zaužívané modely, no i tie sa stále vyskytujú v nemalej miere napríklad aj na Slovensku. Okrem toho, niektoré z nich sa stále vyrábajú. Veľa modelov bolo inšpirovaných práve vetrami, iné zase morskými prúdmi.

Hneď prvým a najrozšírenejším je Volkswagen Golf. Mnohí si myslia, že jeho názov pochádza z golfu, športu bohatých. Golf bol totiž kedysi relatívne malým autom a mnohí pripisovali jeho názov práve podobnosti s golfovým autíčkom. Medzitým nám však Golf narástol. Navyše, tieto tvrdenia neboli od začiatku pravdivé. Golf získal svoje meno na základe Golfského prúdu, ktorý prúdi Atlantickým oceánom.
Ani Passat nie je výnimkou. Tento názov už však poznajú naozaj len meteorológovia alebo ľudia, ktorí na zemepise dávali skutočne pozor. Pasáty, ktorých meno nesie aj známe manažérske auto Volkswagenu, sú v skutočnosti vetry, ktoré prúdia zo subtropickej oblasti smerom k rovníku.
Volkswagen Jetta v Európe nie je príliš známy. Je určený predovšetkým pre americký trh. Bez ohľadu na určenie je to automobil, ktorý takisto patrí medzi počasím inšpirované. Jet stream je veľmi rýchly prúd vzduchu vo výške viac ako 10 km nad zemou. Tu dolu ho teda nikdy cítiť nebudeme, piloti ich však musia poznať.
Scirocco nebol práve najväčším úspechom Volkswagenu. Pri tomto aute stavili na atraktívne meno a neuveriteľne sexy dizajn. Auto bolo podľa nášho názoru vo svojej dobe jedno z najkrajších v segmente hatchbackov. Zlyhala však inovácia. Aj samotný Clarkson sa ešte v Top Geare vyjadril, že toto auto dokáže všetko to isté, čo Golf. Takže tento krásavec neponúkal takmer nič navyše, akurát cenovka bola najmenej 5000 eur nad spomínaným Golfom. No a čo to to Scirocco je? V meteorológií sa pod týmto talianskym názvom skrýva vietor prúdiaci z púšte Sahara nad stredozemné more. Presne tento vietor sa lýbijskou Arabčinou povie Ghibli. Je vám to známe?

Tagy

Pokračovať v čítaní